F-150, Chevrolet Silverado 1500, GMC Sierra 1500, Ram 1500 ve Toyota Tundra ile savaşan tam boyutlu bir kamyonettir.
2024 Ford F-150, sektördeki en çeşitli ürün yelpazesine sahip, bugün yollardaki en yetenekli kamyonlardan biridir. Temel iş kamyonundan lüks kamyona veya arazi çöl koşucusuna kadar her ev için garaj alanı ve bütçeye uygun bir F-150 mevcuttur. F-150 halihazırda TCC’nin en yüksek puan alan gazla çalışan kamyonetidir ve en yeni özellikler veya geliştirilmiş yakıt ekonomisi derecelendirmeleri, bu yıl puanını daha da yükseltebilir. ( Arabaları nasıl derecelendirdiğimiz hakkında daha fazla bilgi edinin .)
Makul bir miktar. 2024 F-150, revize edilmiş tasarımı, daha standart içeriği, daha güçlü bir temel motoru ve hayatı kolaylaştıracak yeni hileleriyle otomobil üreticisinin en çok satan ürününe hafif bir yenileme getiriyor. Raptor R modeli de daha fazla güce kavuşuyor.
Ford, F-150’yi hâlâ 5,5-, 6,5- veya 8 ft’lik yatak seçenekleriyle normal, uzatılmış veya mürettebat kabini olarak sunuyor. Tıpkı Baskin Robbins gibi, sadece zevkinizi (ve bu durumda kullanım durumunuzu) seçin. Donanım yelpazesi artık XL, XLT, Lariat, Tremor, King Ranch, Platinum, Platinum Plus, Raptor ve Raptor R’yi içeriyor. Limited modelinin yerini yeni Platinum Plus aldı.
F-150’nin alüminyum gövdesi ve yüksek mukavemetli çelik çerçevesi değişmedi ancak yeni farlar, arka lambalar ve ızgaralar derin bir görsel değişiklik sağlıyor. Tam genişlikte ızgara, kamyonun daha sağlam ve daha geniş görünmesini sağlar. Güncellenen jant tasarımlarından bazıları daha karmaşık ve Ford, Ram’dan notlar aldı ve ızgaralardaki dokulu yüzeylerle detaylandırma çalışmalarına odaklandı. F-150 hala Chevy Silverado ve GMC Sierra’ya göre dışarıdan daha ulaşılabilir ve daha az korkutucu geliyor ancak Ram kadar şık değil.
İç kısımda, özellikle Platinum ve Platinum Plus modellerindeki bazı malzemeler, dokunulabilecek kadar sıcak veya soğuk olan gerçek ahşap ve metal parçalarla iyileştirildi. Isıtmalı, soğutmalı, masaj yapan, hatta öne doğru düz yatabilen veya arkaya dik olarak katlanabilen kapitone deri koltuklar da mevcuttur. Her F-150, 12,0 inç dijital gösterge paneli ve 12,0 inç dokunmatik ekranlı bilgi-eğlence sistemiyle tamamen dijital hale geliyor. Sürüş sistemleriyle birlikte ses, klima kontrolü ve çekme kontrolleri için gerçek düğmeler ve düğmeler korunur.
Temel modeller artık yaklaşık 325 hp ve 400 lb-ft tork değerinde olması beklenen 2,7 litrelik turbo-6 ile çalıştırılıyor. Yedekte bol miktarda güce sahip, pürüzsüz ve güçlü bir motordu. Saygıdeğer 5.0 litrelik V-8, 400 hp ve 410 lb-ft torkla geri dönüyor, 3.5 litrelik çift turbolu V-6 da 400 hp ve 500 lb-ft torkla geri dönüyor, ancak 3.5 litrelik ikiz turbo V-6 hibrit aktarma organları yeniden manşetlere çıkıyor. 2021 yılında premium bir teklif olarak tanıtılan Ford, hibrit ve hibrit olmayan çift turbolu V-6 güç aktarma organlarının XLT ve üzeri modellerde aynı maliyete sahip olmasını sağlamak için 2024 fiyatını düşürdü. Hibrit 430 hp ve 570 lb-ft tork değerindedir.
Raptors, 450 hp ve 510 lb-ft tork değerlerine sahip 3,5 litrelik V-6 ile giriş yapıyor. Raptor R’nin 5,2 litrelik süperşarjlı V-8’i, geçen yıl sahip olduğu 700 hp’den ve 640 lb-ft torktan daha fazla güce sahip olacak, ancak Ford, Ram’dan daha fazla olması dışında ne kadar fazla olduğunu söylemiyor. TRX’in 702 hp’si.
Her F-150’de 10 vitesli otomatik şanzıman bulunur ve arkadan çekiş standarttır, dört tekerlekten çekiş ise 2 vitesli transfer kutusuyla mevcuttur. Bazı konfigürasyonlarda arka kilitli diferansiyel bulunur ve ön Torsen sınırlı kaymalı diferansiyel de opsiyonel olarak sunulabilir.
Yakıt ekonomisi derecelendirmeleri yayınlanmadı, ancak çoğu kamyonun toplam ortalama 19 ila 21 mpg olmasıyla rakamların çoğunlukla geçen yıldan devam etmesini bekliyoruz.
Maksimum taşıma kapasitesi değerleri 2.455 pound olarak kontrol ediliyor ve Ford, doğru konfigürasyonda F-150’nin 13.500 pound’a kadar çekebileceğini söylüyor.
Ford, F-150 sipariş sürecini ve konfigürasyonları oluşturmayı basitleştirdi. Bunu yaparken, daha büyük 36 galonluk yakıt depoları (bunları barındıracak kadar büyük/uzun kamyonlarda) ve Sınıf IV römork bağlantısı da dahil olmak üzere daha önce isteğe bağlı donanım standardı haline getirildi. Elektrikli F-150 Aydınlatma’dakinin aksine, acil durum zinciri bağlantıları hala tamponun altında yer alıyor ve bu da onlara ulaşmayı zorlaştırıyor.
F-150’lerin çoğu, yük ve çekme sayıları adına arka yaprak yay paketlerini çalıştırmaya devam ediyor, ancak Raptors, uzak rezervuarlara sahip Fox Live Valve şoklarına sahip beş bağlantılı bir arka süspansiyon sistemine sahiptir. Yeni mevcut şoklar, daha iyi vücut kontrolü için hem aktif geri tepme hem de sıkıştırma özelliğine sahiptir. Basit bir ifadeyle, çölde patlarken veya kum tepelerinin üzerinden atlarken darbelere dayanacak şekilde tasarlanmış bir süspansiyondur. Tüm F-150’ler, off-road süspansiyonları ve lastikleri sayesinde en konforluları Tremors ve Raptors olmak üzere keyifli bir sürüş sunmaya devam etmelidir.
Her F-150 konforlu ve kullanışlıdır ancak mürettebat kabinli, kısa yataklı konfigürasyon en popüler olanıdır. Yatakların tümünde, 2×6’ların içeri girip bölücüler oluşturmasına olanak tanıyan girintiler bulunur. Her yerde bağlamalar var; sürgülü raylar, bölücüler, ışıklar ve daha fazlası isteğe bağlı olarak sunulabilir. 2024 için yeni olan, yatağın sağ tarafında bir depolama bölmesidir ve yatakta yerleşik jeneratörleri ve çıkışları olmayan kamyonlarda, sürücü tarafındaki yatak duvarında ikinci bir bölme bulunur.
Lariat ve Tremor modellerinde bagaj kapağı içinde sallanan bir kapı bulunan yeni çift hareketli bagaj kapağı isteğe bağlı olarak sunulabilirken King Ranch, Platinum ve Platinum Plus kamyonlarda standarttır. Konumunu korumak ve römorkla teması önlemek için mandallarla 30, 70 veya 100 derece aralıklarla açılabilir. Bu, yatağın üzerindeki 2 metrelik erişimi ortadan kaldırır ve bir tavan örtüsüyle yatağı esasen devasa bir bagaja dönüştürür. Pro Access Bagaj Kapağı olarak adlandırılan yeni bagaj kapağı türünün ilk örneği olmasa da Ram’ın bölünmüş bagaj kapağından daha iyi uygulanmış durumda. Ayrıca, GM’nin bir römorka bağlandığında tamamen aşağıya indirilemeyen çok işlevli bagaj kapağının dezavantajlarını da ortadan kaldırıyor.
Uzatılmış kabin modelleri insanları arka koltuğa sığdırır, ancak mürettebat kabini modelleri yol gezileri için de uygundur. Hiç kimse F-150 mürettebat kabini modelinin arka kısmındaki alandan şikayet etmeyecektir. Arka koltuğun tabanı, arkadaki yükler için düz bir zemin sağlayacak şekilde katlanabilir ve arka koltuğun tabanının altına açılan bir kargo konteyneri de tercih edilebilir. Ford, düz ön koltukların kullanılabilirliğini Lariat ve üzeri donanım seviyelerine kadar genişletti; bu da hokey antrenmanlarında kestirmeyi daha fazla araç sahibi için bir seçenek haline getirecek.
Geçmişte F-150 iyi çarpışma testi sonuçları elde etmişti ve bunun 2024 için de değişmesini beklemiyoruz. Otomatik acil frenleme, aktif şerit kontrolü ve kör nokta monitörleri standarttır. Abonelik gerektiren Ford’un BlueCruise 1.2 eller serbest sürücü destek donanımı da dahil olmak üzere düzinelerce başka güvenlik özelliği de mevcut.
F-150’nin maliyeti 1.995 dolarlık zorunlu varış ücreti dahil 38.565 dolardır, ancak bu çoğu tüketicinin satın almayacağı bir iş kamyonudur. Buna filo özeli deyin.
Opsiyonel bir XLT’nin fiyatı muhtemelen 60.000 dolar civarında olacak, deri kaplı Platinum Plus modelleri ise 90.000 dolar civarında olacak. Değerleri ve bu donanımların sunduğu seçenekler nedeniyle orta sınıf XLT ve Lariat modellerine her zaman enayi olduk.
F-150 besin zincirinin tepesinde Raptor R 111.550 dolarla yer alıyor. Benzin içecek, üzerine tırmanacak, her şeyin içinden geçecek ve tüm bunları yaparken son derece rahat olacak.
ABD Özellikle Dearborn, Michigan veya Kansas City, Missouri’de.