2024 GMC Canyon’un off-road şampiyonu olmasını bekliyorduk ancak şehirdeki davranışları bizi şaşırttı. Neşeli turbo-4’ü için 10 üzerinden 6 alıyor. Sürüş kalitesi ve çekme yeteneği de orta boy bir kamyon için etkileyicidir.
Neredeyse tüm versiyonlar öyle. Temel Yükseklik hariç tüm modellerde GMC, her türlü arazide kullanıma uygun, kullanışlı bir otomatik moda sahip 2 vitesli bir transfer kutusu içerir. Base Elevation versiyonları arkadan çekişlidir, dört tekerlekten çekişli modeller ise düşük menzili olmayan basit tek vitesli transfer kutusuna sahiptir.
Yaklaşık 10 inçlik yerden yükseklik sayesinde Elevation bile hafif arazi işleri için uygun olacaktır. AT4 modelleri sınırlı kaymalı arka diferansiyele ve yaklaşma ve uzaklaşma açılarını iyileştiren revize edilmiş tamponlara sahiptir.
En üstteki AT4X versiyonu, standart koruma plakaları nedeniyle bir inçten fazla ilave yerden yükseklik sağlayan 3,0 inçlik bir kaldırma özelliğine sahiptir. Revize edilen ön ve arka tamponlar daha da iyi yaklaşma ve uzaklaşma açıları sunuyor. Ön ve arka kilitleme diferansiyelleri, yumuşak Multimatic dahili baypas amortisörleri ve 33 inç lastikler daha da fazla yetenek sağlar. AT4X ayrıca diğer versiyonların Normal, Çekme/Haul, Off-Road ve Arazi sürüş modlarını Baja moduyla yükseltir.
Ancak AT4X’in bir dezavantajı var: taşıma kapasitesi yaklaşık 400 pound’dan 1.250 pound’a düşüyor ve çekme kapasitesi diğer versiyonların 7.700 pound’undan sadece 6.000 pound’a düşüyor.
Bu yılın yeni AEV versiyonu, ilave 1,5 inçlik kaldırma kuvveti, daha güçlü tamponlar, koruma plakaları ve tekerleklerle çıtayı yükseltiyor; buna hiç şüphesiz büyük bir maliyet karşılığında.
Oldukça hızlı. GMC, ilgili Chevy Colorado’dan farklı olarak standart 2,7 litrelik turbo-4 için yalnızca tek bir ayar sunuyor. Burada motor 310 hp ve 430 lb-ft tork olarak derecelendirilmiştir. Bu Sierra 1500 kaynaklı motor burada iyi çalışıyor ve ilk andan itibaren güçlü tepki sağlıyor. Aynı zamanda kabin içi hırlamanın sınırlı olduğu, rafine bir operatördür. Standart 8 vitesli otomatik iyi çalışıyor ancak Drive’da bırakıldığında yokuş aşağı inmek için manuel vites kontrol moduna sahip olmasını diliyoruz. Manuel kontrol yalnızca şanzıman Düşük moduna getirildiğinde çalışır.
Hızlı tepki veren direksiyon, otoyolda iyi stabilite ve şehir içinde nispeten çevik bir his sağlar. En off-road odaklı versiyonlarda bile sınırlı gövde eğimi, en azından orta boy kamyon standartlarına göre Kanyon’da sürüşü keyifli hale getiriyor. MacPherson ön payandaları ve arkadaki yaprak yaylar sayesinde Canyon, arkada yük varken, yüksüz olduğundan daha iyi sürüş sağlar. Özellikle yüksek sürüşlü kardeşleri kadar havada kalmayan Elevation ve AT4 versiyonlarında günlük sürücü kullanımı için yeterince rahattır.