2024 Kia EV9, Kia’yı lüks stratosfere taşıyan üç sıralı elektrikli crossover SUV’dur. Şimdilik tek gerçek rakipler, Mercedes-Benz EQS SUV ve Audi E-Tron’un yanı sıra Tesla Model X ve Rivian R1S gibi eski lüks modellerden oluşuyor.
Yılın ikinci yarısında satışa çıkmadan bir süre önce onu kullanana kadar bilemeyiz. Ancak tasarımından büyülendik ve dönebilen ikinci sıra koltuklar ilgimizi çekti. ( Arabaları nasıl derecelendirdiğimiz hakkında daha fazla bilgi edinin .)
EV9 yeni ve ana şirket Hyundai’nin E-GMP elektrikli araç platformunu kullanan en büyük araç. EV9, tasarım ve amaç açısından 2021 Los Angeles otomobil fuarında tanıtılan konsepti yansıtıyor.
Uzun, kutulu crossover SUV, Kia Telluride’nin yakışıklı görünümünü geleceğe taşıyor. Dikey uçlar aerodinamiğe meydan okuyor gibi görünse de Kia, kısmen entegre arka tavan spoyleri ve arka ucu sıkıştıran tekne kuyruğu şekli sayesinde 0,28’lik düşük bir sürtünme katsayısı iddia ediyor. Düz kaplı bir alt gövde de yardımcı olur. Markanın köpek kemiği ızgarasına veya “kaplan maskesine” yeni bir yaklaşım, ön kısmı tanımlıyor. Gündüz farları tamponlardan çamurluklara yıldırım gibi geçiyor. LED farlar, buz tepsisine benzeyen iki küçük küp yığınından oluşuyor. GT-Line modellerinde mevcut olan Dijital Desenli Aydınlatma Izgarası, gövde panelinin kenarlarından parlayan ve beş düzenlemeyle değiştirilebilen pikselli “L” şeklinde ışıklara sahiptir.
Kademeli desen, bagaj kapağından entegre arka tavan spoylerine kadar tırmanan arka lambalarla arka kısımda tekrarlanıyor. Kutu gibi tekerlek kemerleri, boyutları 19 ila 21 inç arasında değişen tekerleklerin üzerinden dışarı çıkıyor. Düz gövde kenarları aradaki boşluğu ütüler. Kalın çıkıntılar ve 7,8 inçlik yerden yükseklik, arazi kabiliyetini sınırlıyor. Bodur sera, çatıyı bir başlık gibi aşındırıyor ve her çeyrek penceredeki kıvrım, çatı spoylerine kadar keskin bir çizgi çiziyor. Hem atletik hem de kamyona benzeyen, uyumsuz ama çekici bir görünüm.
İç mekan, diğer tüm Kia araçlarından ve diğer üretim EV’lerinin çoğundan daha ileriye uzanıyor. Tek bir cam panelin altında 5,0 inçlik bir ekranla bölünmüş 12,3 inçlik ikiz ekranlardan oluşan kokpitte bir miktar tanıdıklık var. Bloklu gösterge paneli, dış görünüm gibi yatay olarak uzanıyor ancak Kia, mevcut Kia modellerinde dokunsal panel yerine havalandırma deliklerinin altına bazı önemli klima kontrol düğmeleri yerleştiriyor. Gösterge paneli kaplamasının bir parçası gibi görünen gizli bir panel, 2023 Nissan Ariya’dakine benzer şekilde diğer klima fonksiyonlarını barındırıyor. Direksiyon kolonuna bir vites kolu takılıyor ve direksiyon simidinin açık üst yarısı Kia EV6’daki tekerleğe benziyor.
Deri döşeme aramayın. Kia, EV9 ile birlikte hayvan bazlı malzemeleri aşamalı olarak kaldırıyor ve daha fazla yeniden kullanılabilir malzeme tedarik ediyor. EV9, 70’ten fazla ileri dönüştürülmüş plastik şişeden oluşan iç plastiklere sahiptir.
2024 Kia EV9’da iki pil boyutu ve güç aktarma organı seçeneği sunuluyor. Temel 76,1 kWh pil paketi yalnızca tek motorlu arkadan çekişli Standart modelde sunulmaktadır. Hem RWD Uzun Menzilli hem de dört tekerlekten çekişli modellerde 99,8 kWh’lik bir pil paketi bulunur. 19 inç jantlarla çalışan Long Range modelinin tahmini 300 mil menzili var ancak EPA’dan nihai sertifikasyon yakında gelecek.
150 kW’lık arka motor yaklaşık 258 lb-ft tork üreterek RWD Uzun Menzil sınıfında 0-62 mil/saat hıza 9,4 saniyede olanak sağlar. Standart model 160 kW’lık bir motora ve 8,2 saniyelik 0-62 mil/saat hıza sahiptir.
Dört tekerlekten çekişli modeller, toplam sistem çıkışını 283 kW’a ve yaklaşık 443 lb-ft torka çıkaran ikinci bir motor ekler. Kia, büyük kutusunun 6,0 saniyede 62 mil/saat hıza ulaşmasını bekliyor.
Çift motorlu GT-Line, gücü 379 bg’ye ve 516 lb-ft’ye çıkararak büyük SUV’un 5,0 saniyede 60 mil/saat hıza çıkmasına yardımcı olur. Veya 5.000 pound’a kadar çekebilir.
Daha sonra Kia, müşterilerin Kia Connect Store aracılığıyla 0’dan 100 km/s hıza 5,3 saniyede daha fazla tork sağlayan isteğe bağlı bir Boost özelliği satın alabileceklerini söylüyor.
Diğer özellik yükseltmeleri uygulama aracılığıyla satın alınabilir ve kablosuz güncellemeler özellik içeriğini güncel tutacaktır. Ancak fiyatların ne olduğu belli değil.
Markanın E-GMP ailesindeki diğer elektrikli otomobillerle aynı 800 volt mimariyi paylaşan EV9, 15 dakikada tahmini 248,5 mil yol kat etmek için 350 kW’ta DC hızlı şarj edebiliyor. Kia, evde Seviye 2 240 volt şarj için maksimum şarj kapasitesini veya yerleşik şarj cihazını açıklamadı. EV9’un ev aletlerine, aletlere, kamp malzemelerine, aile eğlencesine ve 120 volt fişi olan diğer her şeye güç sağlamak için 3,68 kw’lık bir güç kaynağı olarak hareket etmesini sağlayan araçtan yüke işlevi vardır.
Kia EV9, markanın en büyük aracını temsil ediyor. 197,2 inç uzunluğunda, Kia Telluride’den çeyrek inç daha uzun ve aynı yükseklikte, ancak 122 inçlik dingil mesafesi neredeyse sekiz inç daha uzun, ancak bu çok daha geniş bir iç mekan anlamına gelmiyor . Yedi yolcuya kadar oturma yeri var ve üçüncü sıraya iki genç sığabiliyor ancak uzun veya uzun bacaklı yetişkinlerin uygun oturma pozisyonları için orta sıradaki yolcularla pazarlık yapması gerekecek. Her iki sıra da düz katlandığında EV9, 81,9 fit küp kadar tutar.
2024 Kia EV9’un altı veya yedi koltuklu konfigürasyonlarda en çok zorlandığı yer ön panelin arka kısmıdır. Yüzen orta konsol zemini açık bırakıyor ancak birden fazla saklama alanına sahip gibi görünüyor. İkinci koltuk sırası dört farklı şekilde yapılandırılabiliyor; üçlü koltuk sırası, ön koltuklarla birlikte yatabilen kaptan koltukları veya döner koltuk seçeneği.
Konsepte uygun olarak, son seçenekte, Euchre oyunu için üçüncü sıradaki koltuklara bakacak şekilde 180 derece dönebilen veya aralar için kimin dizlerinin ne kadar yer kaplaması gerektiği konusunda şikayette bulunabilen iki koltuğa sahip. İkinci sıradaki kaptan sandalyeleri de daha kolay giriş ve çıkışın yanı sıra üçüncü sıraya daha iyi erişim için 90 derece dönebiliyor. Basın tarihi itibarıyla Kia, bu konfigürasyonu sunmak için ABD’deki düzenleyici kurumların onayını bekliyordu. Kia Carnival minivanı, yerleşik sedirli ikinci sıra koltukları yatırdı, ancak bunlar yalnızca arkalarında yolcu olmayan daha küçük yolcular için pratikti.
Kia, Otoyol Sürüş Pilotu adı verilen en yeni eller serbest sürüş sistemini EV9’da görücüye çıkarıyor. İki lidar da dahil olmak üzere 15 sensör kullanan sistem, otoyollarda direksiyon başında bir sürücünün olduğu ancak yalnızca sistem tarafından istendiğinde müdahale edilmesi gereken Seviye 3 koşullu özerkliği hedefliyor. Daha sonra GT-Line modellerine gelecek ve uygulama aracılığıyla da satışa sunulacak. Sürücü müdahalesi gerektirmeyen uzaktan park etme özelliği de mevcut olacak.
EV9 ayrıca ön ve arka otomatik acil frenleme, aktif şerit kontrolü, kör nokta monitörleri, uyarlanabilir hız sabitleyici, otomatik uzun farlar ve daha fazlasıyla birlikte gelir.
2024 Kia EV9, temel Light modeli için hedef dahil yaklaşık 56.000 dolardan başlayacak. 76,1 kWh’lik daha küçük pil paketine sahip tek modeldir ve yalnızca tek bir motora ve arkadan çekişe sahip olacaktır. Diğer sınıflar olan Hafif Uzun Menzilli, Rüzgar, Kara ve GT-Line, 99,8 kWh akü paketine ve çift motorlu dört tekerlekten çekiş sistemine sahiptir. Bu modellerin bu sonbaharın sonlarında fiyatlandırılmasını bekliyoruz. Bu en lüks Kia’nın aynı zamanda markanın en pahalı ürünü olmasını da bekleyebilirsiniz.
Yukarıda belirtilen ekranlardan oluşan ön panele ve sürücü destek özelliklerine ek olarak 2024 Kia EV9, surround görüş kamera sistemi, uzaktan park etme, masajlı koltuklar, 14 hoparlörlü Meridian ses sistemi ve iç ortam ortamı gibi lüks seçeneklerle satışa sunulacak. ışık.
Başlamak için Güney Kore’de, ancak üretimin 2024’ün başlarında markanın West Point, Georgia’daki fabrikasında ABD’ye kaydırılması bekleniyor. ABD yapımı EV9’lardan bazıları, donanım seviyesi ve fiyata bağlı olarak federal EV vergi kredisine hak kazanacak. .