DOLAR 28,9035 -0.06%
EURO 31,2112 -0.5%
ALTIN 1.874,68-0,51
BITCOIN 12637524,71%
İstanbul
11°

PARÇALI BULUTLU

06:35

İMSAK'A KALAN SÜRE

2024 Nissan Z

2024 Nissan Z

ABONE OL
Ekim 1, 2023 08:24
2024 Nissan Z
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Canlı ve güçlü 2024 Nissan Z, çift turbolu güç aktarma organı için iki puan ve yol tutuşu için bir puan olmak üzere burada 8 puan aldı.

Hayır. Tam bir arkadan çekişli spor araba. Performance ve Nismo modellerinde yol tutuşuna yardımcı olmak için mekanik sınırlı kaymalı diferansiyel bulunur ve Nismo’nun Rays’in 19 inçlik hafif tekerlekleri, Z Performance modelinden yarım inç daha geniştir. Ön tekerleklerin çapı 10,0 inç, arka tekerlekler ise 10,5 inçtir ve direksiyon simidi 5 dereceden fazla döndüğünde yolu gözle görülür şekilde kavrayan Dunlop SP Sport Maxx GT600 lastiklerle kaplıdır. 

Nissan Z ne kadar hızlı?

Nissan 0-60 mil/saat hızdan bahsetmedi ancak çift turbolu 3,0 litrelik V-6, düşük dört saniyelik aralıkta hedefine ulaşıyor. 6 vitesli manuel şanzıman, bu araba için doğru hissi sağlıyor ve Nissan, vites küçültme devri eşleştirme ve sürücünün vites yükseltirken ayağını yerde tutmasını sağlayan kaldırmasız vites değiştirme özelliği ile aracı modernleştiriyor. Yine de hiçbir ekstra maliyet gerektirmeyen 9 vitesli otomatik şanzıman kadar hızlı tepki vermiyor. 

Daha hızlı, daha güçlü Nismo modelinin tek şanzımanı budur. Turbolar daha büyük değil ama daha hızlı dönüyorlar ve Nissan, Spor ve Performans’ta 400 bg ve 350 lb-ft torktan Nismo’da 420 bg ve 384 lb-ft’ye çıkan bir çıkışın yönlendirilmesine yardımcı olmak için bir Sport+ modu ekliyor . Sert bir frenle fırlatma kontrolünü etkinleştirin, her iki pedalı da çekip tutun, gazı ezin ve bırakın; 4,0 saniyeden 60 mil/saat hıza çıkabilir.

Keskin dönüşler ve diğer virajlarda, Nissan GT-R’den kaldırılan direksiyondan kumandalı vites değiştiricilerle aktif ve öngörülü olmanın faydası var. Motorun dönüşten çıkarken devir alması biraz zaman alabilir, bu nedenle daha yüksek aralığa vites küçültmek çok önemlidir (en yüksek tork, Nismo’da 1.600 dev/dak veya 2.000 dev/dak kadar erken bir zamanda ortaya çıkar). Performance ve Nismo arasındaki motor ayarlama farklılıkları, ekstra gücün, yükseltilmiş soğutmanın, aerodinamik ve yol tutuş avantajlarının hakim olduğu pistte en çok belirgindir.  

Nismo, öndeki çift süspansiyon kolu ve arkadaki çoklu bağlantı kolları içinde daha fazla yanal sağlamlık için yeni stabilizatör çubukları, daha büyük amortisörler ve daha sert yaylar ekler. Nismo aynı zamanda piste daha sağlam ama daha sinsi bir his vererek sürücüyü otomobilin sınırlarından daha fazla kendi sınırlarına zorluyor. Nismo, önde 15,0 inç ve arkada 13,8 inç daha büyük frenlere sahiptir; bu, Performans modeline göre eklenen 102 pound daha fazla toplam 3,704 poundluk boş ağırlığı yakalamak için daha iyidir.

Denge kontrol düğmesinin basılı tutulmasıyla etkinleştirilen Çekiş ayarı, daha fazla kontrol sağlamak için içteki lastiği bir köşeye girerken, ardından dış lastiği köşeden dışarı çıkarır. 

Keskin direksiyon ve asla yıpratıcı olmayan bir sürüş, Nissan Z’yi heyecana açık, keyifli bir günlük sürücü ve Nismo yükseltmeleriyle okunaklı bir pist performansı sergileyen biri haline getiriyor.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

SON DAKİKA HABERLERİ

300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.