2024 Volkswagen ID.4’ün bu önizlemesi, kullanıma sunulduğunda sürüş gösterimleriyle güncellenecektir.
Volkswagen ID.4 beş koltuklu elektrikli crossover, Nissan Ariya, Ford Mustang Mach-E ve Hyundai Ioniq 5 gibi rakiplerine kıyasla müşterilere iki pil paketi boyutu ve iki aktarma organı seçeneği sunarak menzil ve fiyat açısından daha geniş bir net oluşturuyor.
Revize edilen arayüzün ne kadar iyi çalıştığı ve daha büyük arkadan çekişli ünitenin performansı hakkında daha fazla bilgiyi bu yılın ilerleyen zamanlarında test sürüşümüzde öğreneceğiz. 2023 ID.4, genel değeri ve belirsiz bilgi-eğlence arayüzünü telafi eden geniş kabini nedeniyle 10 üzerinden 7,8 genel TCC Derecelendirmesi ile üst sıralarda yer aldı. ( Arabaları nasıl derecelendirdiğimiz hakkında daha fazlasını okuyun .)
2024 için büyük haber, daha büyük bir arayüz ve daha büyük 82 kwh akü paketine sahip modellerde daha güçlü bir arkadan çekişli motor ünitesidir. 2024 ID.4 hala üç donanım seçeneğiyle sunulacak ve arkadan veya dört tekerlekten çekişli giriş seviyesi 62 kWh pil paketi modeli değişmeden kalacak.
Elektrikli crossover, yuvarlak tekerlek kemerleri üzerindeki siyah kaplama gibi geleneksel SUV ipuçlarını, kısa uçlarını sabitleyen ön ve arka ışık çubukları gibi modern elektrikli dokunuşlarla birleştirmeye devam ediyor. İç mekan, geniş bir kat planına sahip açık, süssüz bir kokpit ile VW’nin muhafazakarlık zevkini takip ediyor. 62 kWh pil paketine sahip modeller hâlâ, sürüş sırasında kullanımı geleneksel klima düğmeleri veya kadranlarından daha zor olan dokunsal iklim kaydırıcılarıyla vurgulanan 12,0 inç dokunmatik ekranla geliyor.
82 kwh pil paketli modellerde yeni 12,9 inç dokunmatik ekran, kullanımı daha kolay olması gereken yeni arkadan aydınlatmalı klima kaydırıcılarına ve kullanıcı deneyimini iyileştirmeyi vaat eden daha sezgisel bir menü sistemine sahiptir; bu, diğer açılardan memnun edici olan ID ile ilgili en büyük hayal kırıklıklarımızdan biridir.4 . Yeni bir vites kolu kolu, direksiyon simidi muhafazasının üst kısmındaki vites çıkıntısının yerini alıyor.
Temel ID.4 Standardı, 62 kWh’lik bir pil paketiyle çalışan aynı 201 hp’lik tek motorlu arkadan çekiş ünitesine sahiptir. Ne hızlı ne de yavaş ama diğer ID.4 modelleri gibi doğrudan yönlendirme ve sessiz kabin ile sağlam bir his veriyor. 209 mil menzilin 2024 yılına kadar devam etmesini bekliyoruz.
Büyük değişiklik, daha büyük 82 kwh pil paketine sahip ID.4 Pro modellerinde geliyor. VW’ye göre yeni arkadan çekişli motor ünitesi, gücü 201 bg’den 282 bg’ye çıkarıyor. Arkadaki performans ünitesiyle çift motorlu AWD modelleri 295 hp’den 330 hp’ye çıkıyor. Yeni arka motor ünitesi, 2023 ID.4 Pro’nun 255 mil menzilini ve hızlanmasını ve AWD modellerinde 5,4 saniyelik 0-60 mil/saat hızını artırmayı vaat ediyor. Performans artışının ID.4’ün keskin direksiyonunu ve dengeli kullanımını nasıl tamamladığını, onu kullanmaya başladığımızda size rapor edeceğiz.
Her iki pakette de ID.4, alan için optimize edilmiş havadar kabiniyle rekabette öne çıkıyor. Temel Standart veya Pro modelleri, ısıtmalı ön koltuklar, geniş arka koltuklar ve arka koltuklar düz katlandığında 64,2 fit küp kadar alanla birlikte gelir. ID.4 S ve S Plus sınıflarında sabit bir cam tavan, elektrikle ayarlanabilen ön koltuklar ve bagaj eksikliğini telafi eden katmanlı bir kargo zemini bulunuyor. Pro modeller artık standart olarak 20 inç alaşım jantlara sahip.
2023 ID.4 modelleri, NHTSA ve IIHS’nin çarpışma testlerinde başarılı oldu ve bunun ID.4 Pro modellerindeki yeni motorda da devam etmesini bekliyoruz. VW, her ID.4’ü yaya ve bisikletli tespitli standart otomatik acil frenleme, kör nokta monitörleri ve uyarlanabilir hız sabitleyici gibi sağlam sürücü destek teknolojisiyle donatıyor.
7.500 ABD Doları tutarındaki federal EV vergi kredisinin tamamına hak kazanan 2024 Volkswagen ID.4, göreceli bir pazarlık olarak kalmaya devam edecek. Daha küçük 62 kWh pil takımına sahip 2023 ID.4 Standardı, 1.295 dolarlık varış ücreti dahil 40.290 dolara mal oldu. Yalnızca tek bir arka motorla sunulmaktadır.
Daha büyük pakete sahip ID.4 Pro modelleri, muhtemelen 62 kWh pakete sahip modellere göre geçen yılki 5.000 $’lık artıştan daha pahalıya mal olacak. Geçen yıl çift motorlu modeller, tek motorlu modellere göre 3.800 dolar daha pahalıydı; bunun da değişmesini bekliyoruz.
VW, ID.4’ü ve tahrik ünitelerini Chattanooga, Tennessee’de üretiyor.