DOLAR 32,8248 0.04%
EURO 35,2439 -0.18%
ALTIN 2.451,13-1,53
BITCOIN 21097670,38%
İstanbul
27°

AÇIK

03:24

İMSAK'A KALAN SÜRE

Minivanlar arka koltuktaki yolcuları yeterince korumuyor: IIHS

Minivanlar arka koltuktaki yolcuları yeterince korumuyor: IIHS

ABONE OL
Ekim 1, 2023 08:44
Minivanlar arka koltuktaki yolcuları yeterince korumuyor: IIHS
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Karayolu Güvenliği Sigorta Enstitüsü tarafından Salı günü yayınlanan yeni bir çarpışma testi çalışmasına göre, minivanlar arka koltuktaki yolcuları yeterince koruyamıyor. 

Test, saatte 60 kilometrenin biraz altında hızla giden, benzer ağırlığa sahip iki aracın kafa kafaya çarpışmasını simüle ediyor ve arka koltukta oturan küçük bir kadın veya 12 yaşındaki bir çocuğu taklit eden, sürücünün arkasında oturan bir kukla üzerindeki etkiyi ölçüyor. Test edilen dört minivanın hiçbiri “Kabul Edilebilir” veya “İyi” dereceleri alamadı; Chrysler Pacifica, Kia Carnival ve Toyota Sienna “Marjinal” dereceleri aldı. Honda Odyssey “Kötü” olarak derecelendirildi.

IIHS Başkanı David Harkey yaptığı açıklamada, “Arka koltuk güvenliği tüm araçlar için önemlidir, ancak müşterilerin ailelerini taşımak için özel olarak tercih ettiği minivanlar için özellikle hayati öneme sahiptir” dedi.

Kuruluşun güncellenen ön örtüşme testinin bir parçası olarak arkadaki manken, baş, boyun, göğüs, karın veya uylukta aşırı yaralanma riski açısından teste tabi tutulur. Göğüs yaralanmaları yetişkinlerde arka koltukta en sık görülen ciddi yaralanma olduğundan özel bir odak noktasıdır. Ayrıca vücudun kucak kemerinin altında “denizaltında” kalıp kalmadığını veya çarpışma durumunda kucak kemerinin göğüs veya boyun bölgesine çarpacak şekilde koltukta aşağı ve ileri kayıp kaymadığını da test eder.

Arka koltuk güvenliğine dikkat çekmek amacıyla bu yıl başlatılan yeni test, diğer otomobil üreticilerini ve araç segmentlerini de şaşırttı. Test edilen 13 orta boy ve üç sıralı crossover’dan yalnızca Ford Explorer, Ford Mustang Mach-E, Subaru Ascent ve Tesla Model Y “İyi” derecelerini aldı. Test edilen 15  küçük ve kompakt crossover’dan yalnızca Ford Escape ve Volvo XC40 “İyi” notunu aldı. Test edilen modellerden dokuzu “Kötü” olarak derecelendirildi.

Sonuçlar, 2023 Honda Accord haricinde test edilen çoğu sedan için benzerdi . Bu yıl yeniden tasarlandı ve IIHS, otomobil üreticilerine yanıt verme şansı vermek için genellikle bir veya iki yıl önceden testlerindeki değişiklikler hakkında bilgi veriyor. Honda Odyssey en son 2018’de yeniden tasarlandı ve 2025 için yeniden tasarlanması bekleniyor. Accord ve Pilot üç sıralı SUV bu yıl yeniden tasarlandı ve IIHS’den en yüksek güvenlik derecelerini aldı. 

IIHS minivan çarpışma testi sonuçlarıIIHS minivan çarpışma testi sonuçları

IIHS, Odyssey’in mankeninin baş ve boyuna artan kuvvet uyguladığını ve başın ön koltuk arkalığına çok yaklaştığını tespit etti. Ancak dört minivanın tamamı arka koltuk korumasından yoksundu, ancak ön koltuk korumasında mükemmeldi. 

IIHS araç araştırmalarından sorumlu başkan yardımcısı Jessica Jermakian, yaptığı açıklamada, “Dört aracın tamamındaki emniyet sistemleri, aşırı kemer kuvveti veya zayıf kemer konumu nedeniyle ikinci sıradaki yolcuyu göğüs yaralanmalarına karşı savunmasız bırakıyor” dedi. “Bu endişe verici çünkü bu yaralanmalar hayati tehlike oluşturabilir.”

Sigorta endüstrisi tarafından finanse edilen kar amacı gütmeyen kurum, yalnızca  Toyota Sienna’da  arkadaki yolcular için emniyet kemeri hatırlatıcısının bulunduğunu belirtti. 

Güncellenen test, çarpışma güvenliğinin ön yolculara odaklandığı bir dönemde arka yolcuların güvenliğini ölçüyor. Çok uzun zaman önce, arka koltuklar arabadaki en güvenli yer olarak kabul edilmiyordu. 1995 yılında başlatılan orijinal orta düzeyde örtüşme ön çarpışma testinden bu yana karayollarında çok şey değişti. Son yıllarda, otomobil kabinleri daha sert burulma bölgelerine sahip oldu, böylece yolcu kabininde önden çarpışma nedeniyle daha az deformasyon meydana geldi. Daha fazla ön hava yastığı ve gelişmiş emniyet kemerleri de ön yolculara fayda sağladı. 

IIHS’ye göre, 2007’den bu yana, bir çarpışma sırasında ölümcül yaralanma riski, arkadaki emniyet kemerini takan yolcuların öndeki emniyet kemerini takan yolculara göre %46 daha yüksek. 

IIHS , daha fazla otomobil üreticisi “İyi” derecesine ulaştıkça testlerini güncelliyor ve otomobil üreticilerinin imrenilen Top Safety Pick ve Top Safety Pick+ ödüllerini kazanmaları için güvenlik çıtasını sürekli yükseltiyor. Bu yıl, vurgu, rekor sayıdaki yaya ölümlerinin doğrudan bir sonucu olarak yaya güvenliğini de kapsayacak şekilde genişletildi ve 2021’de yan darbe testi kriterlerini sıkılaştırdı. 

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

SON DAKİKA HABERLERİ

300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.