DOLAR 33,0779 0.03%
EURO 36,1795 -0.08%
ALTIN 2.610,20-0,14
BITCOIN 2104158-1,11%
İstanbul
34°

AÇIK

02:00

YATSI'YA KALAN SÜRE

Test sürüşü: 2024 Audi Q8 E-Tron, elektrikli araçlarla daha iyi bir köprü kuruyor

Test sürüşü: 2024 Audi Q8 E-Tron, elektrikli araçlarla daha iyi bir köprü kuruyor

ABONE OL
Eylül 16, 2023 17:27
Test sürüşü: 2024 Audi Q8 E-Tron, elektrikli araçlarla daha iyi bir köprü kuruyor
0

BEĞENDİM

ABONE OL

2024 Audi Q8 E-tron kulağa yeni gelebilir, ancak 2019’da yeni çıkan lüks elektrikli SUV’nin  bir evrimi. Lüks, onun elektrikli tahrikinden veya SUV formatından çok daha baskın özelliğidir. 

E-Tron ilk geldiğinde, ilk orta boy elektrikli crossover SUV’du. Jaguar I-Pace onu tam anlamıyla geride bıraktı, ancak daha küçüktü ve o zamandan beri bileti kesildi: 2025’te üretimi durdurulacak . Sonra üç sıralı Tesla Model X ve onun martı kanadı kapıları vardı. 

E-Tron, stil ve iç işlevler açısından içten yanmalı muadiline benzeyen köprü tipi elektrikli araçtı. Bu durum, yeniden tasarlanan ve Q8 E-Tron olarak yeniden adlandırılan E-Tron için daha da geçerli. Q8 E-Tron’un büyüyen E-Tron elektrikli ailesinin elektrikli amiral gemisi olarak hizmet verdiğini yansıtmak için gazlı amiral gemisi crossover SUV ile paylaşılan Q8 adını benimsiyor. Q4 E-Tron , VW ID.4’e benzer şekilde giriş noktasında yer alıyor ve yanmalı araçların aşamalı olarak kullanımdan kaldırılmasıyla bu sınıflandırmanın daha anlamlı olmasını bekliyor: 2026 yılına kadar piyasaya sürülen her yeni Audi, tam akülü elektrikli bir araç olacak. benzinli modeller yıllarca satılmaya devam edecek. 

Bir haftalık kredi, ikinci nesil Q8 E-Tron’un, E-Tron’un özellikle menzil açısından yetersiz kaldığı noktaları düzelttiğini ve aynı zamanda lüks amiral gemisi kaidesini geliştirdiğini kanıtladı. Yol tutuşu ve direksiyon, üst Prestige donanımının gelişmişliği gibi öne çıkıyor, ancak Q8, elektrikli araç tasarımıyla optimize edilebilecek açık iç alanlar söz konusu olduğunda kendisini yanmalı benzerinden yeterince ayırmadı.   

Başlık yok

Profesyonel: Audi Q8 E-Tron bu akışı kontrol ediyor

Audi, hava akışını optimize etmek ve sürtünme katsayısını 2023 modelinde 0,31’den 2024 Q8 E-Tron’da 0,29’a düşürmek için Q8 E-Tron’u yeniden tasarladı. Bu, aktif ızgara panjurları, daha büyük ön spoiler, daha verimli fan benzeri tekerlek tasarımları ve hava akışını yöneten ve sürtünmeyi azaltan gövde altı kapaklar dahil olmak üzere birkaç ince ama önemli tasarım değişikliğini gerektirdi. 

Arka motor ünitesindeki manyetik alanda yapılan iyileştirmelerin yanı sıra, daha büyük 106 kwh’lik pil takımında (kullanılabilir) yeni nikel-kobalt-alüminyum (NCA) hücrelerin kullanılması, menzili artırmak için aero iyileştirmelerle birleşiyor. Q8 E-Tron için 2023’te ortalamanın altında 226 mil, ortalamanın üzerinde 285 mil. 

EPA tahminlerine göre verimlilik, 2023’te kwh başına 2,33 milden 2024 Q8 E-Tron’da kwh başına 2,44 mile yükselecek. 

Başlık yok

Eksi: Audi Q8 E-Tron diğer elektrikli SUV’lar kadar hızlı değil

Audi, E-Tron’un ön ve arka aksında bir araya gelerek 355 hp ve 414 lb-ft tork veya Spor modunda 402 hp ve 490 lb-ft tork üreten asenkron motorlar kullanıyor. Diğer beş sürüş modu (Off-road, Dynamic, Efficiency, Comfort ve Auto) sürüş yüksekliğini 3,0 inç kadar değiştiren standart havalı süspansiyon aracılığıyla direksiyon hissini, süspansiyon ayarını ve sürüş yüksekliğini de ayarlıyor. 

Elbette Spor modunda güçlü bir çıkış, ancak E-Tron’un asenkron motorlarında olduğu gibi sarmaya ihtiyaç duymak yerine, kalkışta tam tork üreten sabit mıknatıslı motorlar kadar hızlı değil. Bir zamanlar, 0’dan 60 mil/saat’e 5,6 saniyelik bir süre, bir SUV için, özellikle de 5,798 pound ağırlığındaki bir SUV için etkileyici olurdu. Elektrik çağında bu orta hallidir. Ancak çoğu sürücü için yeterince hızlıdır ve hareket ettikten sonra çoğu hamleyi yapmak için yeterli güce sahiptir. Sistem arkadan motor gücünü destekliyor ancak Q8 E-Tron, süspansiyon düzeni sayesinde tam gazda dengede kalıyor. 

Daha fazla performans için üç motorlu SQ8’e göz atın. 

Başlık yok

Artıları: Audi Q8 E-Tron keskin yol tutuşunu rahat sürüş kalitesiyle dengeliyor

Q8 E-Tron’un gerçek büyüsü süspansiyonunda ve genel dengesinde yatıyor. Havalı yaylar ve uyarlanabilir amortisörlerle desteklenen beş bağlantılı ön ve arka süspansiyonla Q8 E-Tron, gövdeyi çok fazla eğmeden yolu iyi tutuyor, ancak normal sürüşte yoldan iyi yalıtılmış, rahat bir gezi aracı gibi davranıyor. Sanırım SQ8 ivmesini en iyi şekilde tamamlayan güzel bir numara. 

Başlık yok

Artıları ve Eksileri: Q8 E-Tron’da tek pedalla yenilenme yok

Audi, aracı durduran güçlü rejeneratif fren sistemi ile tek pedalla sürüşün verimsiz ve gereksiz olduğuna inanıyor. Bununla birlikte, bunun yerine yaptığı şey oldukça ileri teknolojidir. Motorları, yavaşlama veya fren pedalına ilk basışta frenlemenin çoğunu yapacak şekilde programlar ve sürtünmeli frenleri yalnızca daha acil veya son anda durmalar için bırakır. Direksiyondan kumandalı vites değiştiricilerle erişilebilen üç seviye vardır, ancak gaz pedalına basıldığında varsayılan olarak en hafif ayara geri döner. Bunun gelişmiş unsuru, uyarlanabilir hız sabitleyici kapalıyken bile sistemin navigasyonu veya önünüzdeki arabayı nasıl okuyarak motorların rejenerasyonu ne kadar etkinleştireceğini otomatik olarak ayarlamasıdır. Alışmak biraz zaman alır ama efendimiz ve efendimiz Makine’nin bizden daha akıllı olduğunu kabul ettiğiniz sürece hoş bir kolaylık haline gelir. 

Başlık yok

Pro: Audi Q8 E-Tron hassas direksiyonu güçlendiriyor 

Çoğu elektrikli crossover’daki direksiyon hissi tipik olarak uyuşuktur, sanki sürücü ön tekerleklerde olup bitenlerden arabanın kendi kendine gidebileceği kadar uzaklaşmış gibi. Q8 E-Tron’un ilerici direksiyon hissi, sürücüyü daha geleneksel bir şekilde meşgul ediyor: sanki direksiyon sürücünün bir uzantısıymış gibi hissettiriyor. Yeni ön kontrol kolları ve yeni burçların yanı sıra, daha hızlı direksiyon oranına sahip yeni direksiyon kremayeri (önceki modelde 15.8:1’e karşılık 14.6:1), Q8’in boyutunu ve ağırlığını azaltarak 21 inçlik ayakları üzerinde çok daha hafif hissettiriyor. . Direksiyondaki hafif değişiklikler yolda hızlı ayarlamalara yol açar. Güven aşıladı ve beni dolambaçlı yollar aramaya teşvik etti. 

Başlık yok

Eksileri: E-Tron’un iç alanı optimize edilmemiş

Q8 E-Tron, MLB Evo platformunu Volkswagen Grubu marka ailesindeki diğer birçok büyük crossover ile paylaşıyor. Platform paylaşımı, bir zamanlar olduğu gibi benzerlik sorunu değil; Platformlar birbirinden tamamen farklı araçlar üretebilecek kadar modüler. Örneğin, Q8 E-Tron’un uzunluğu 3,1 inç daha kısa ve dingil mesafesi gazlı Q8’den 2,8 inç daha kısa. Ayrıca yüksekliği 1,6 inç daha kısadır. Ancak E-Tron’un iç kısmı aynı geniş orta konsola sahip, sanki Q8 AWD’nin tahrik mili arabanın ortasındaki bir tünelden geçiyormuş gibi. Değil. Özellikle diğer elektrikli cihazlarla karşılaştırıldığında kalçaları ve dizleri sıkıştıracak kadar geniştir. 

Başlık yok

Artıları ve Eksileri: Tuhaf vites değiştirici, tutma kolu görevini de görüyor

EV’ler, mühendislerin yeni vites değiştirici tasarımlarıyla oynayacağı bir test alanı gibi görünüyor. Audi’ninki, bir tutamak yerine neredeyse geniş, düz bir tutma pedinin yanından çıkan bir başparmak düğmesine benziyor. Alışmak biraz zaman alır, ancak ped ergonomik olarak mükemmeldir ve parmakları uzatmak ve sürüş seçme düğmelerinin yanı sıra alt klima kontrol ekranını ayarlamak için güzel bir montaj sağlar. Şanzıman erken yıpranmasın diye elimi manuel vites değiştiricinin üzerine koymamak bu kadar uzun zaman önce içime yerleşmiş olmasaydı, elim tutma desteğinin üzerinde olduğundan çok daha uzun süre kalabilirdi. 

Con: E-Tron yapay sesler çıkarıyor

Bazı insanlar motor seslerinin yapay vızıltısından hoşlanırlar. Yapmıyorum. Ve onu kapatamadım. Hafiftir, ancak EV’lerin cazibesinden biri de sessizliktir. 

2024 Audi Q8 E-Tron doğru şekilde gelişiyor ancak bu deneyimli elektrikli crossover, yeni EV’lerdeki bazı yeniliklerden hâlâ yoksun. Bu kötü bir şey değil, özellikle de alışveriş yapanların içten yanmalı motorlardan geçiş yaptığı bir dönemde. Güzel bir köprü oluşturuyor. 

_______________________________________

2024 Audi Q8 E-Tron Quattro Prestij

Taban fiyat : 75.595 ABD Doları, 1.195 ABD Doları hedef dahil

Test edilen fiyat : 88.990$

Aktarma organları : 402 hp ve 490 lb-ft değerinde iki asenkron motorla 114 kwh akü paketi (106 kwh kullanılabilir)

EPA yakıt ekonomisi : 285 mil menzil, 81 MPGe, kwh başına 2,4 mil

Artıları : Geliştirilmiş menzil ve verimlilik, iyi yol tutuşu ve direksiyon hakimiyeti

Dezavantajları : Geniş konsol, yapay ses, tek pedallı sürüşün olmaması

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

SON DAKİKA HABERLERİ

300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.