DOLAR 33,0763 0.02%
EURO 36,1509 -0.15%
ALTIN 2.608,26-0,22
BITCOIN 2102299-1,38%
İstanbul
34°

AÇIK

02:00

YATSI'YA KALAN SÜRE

Test sürüşü: 2024 Mazda CX-90 3 sıralı SUV, markanın hedeflerini büyütüyor

Test sürüşü: 2024 Mazda CX-90 3 sıralı SUV, markanın hedeflerini büyütüyor

ABONE OL
Eylül 20, 2023 05:44
Test sürüşü: 2024 Mazda CX-90 3 sıralı SUV, markanın hedeflerini büyütüyor
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Yeni 2024 Mazda CX-90 üç sıralı SUV, küçük Japon markasını lüks masaya oturtuyor. Volvo XC90 ve Lincoln Aviator’dan daha pahalı BMW X5 ve Mercedes-Benz GLE-Serisi’ne kadar uzanan rakiplerin yanında yer almak bir ayrıcalık olabilir , ancak böyle bir şirket aynı zamanda Mazda’nın yeni amiral gemisiyle kendini kanıtlamak için ne kadar ileri gitmesi gerektiğini de gösteriyor. bırakın onları koltuklarından çıkarmak şöyle dursun.  

Mazda serisindeki en büyük araç, üç sıralı crossover CX-9’un üzerinde yükseliyor ve iç kaplaması da Kia Telluride ve Hyundai Palisade’den bir kademe daha yüksekte yer alıyor. BMW ve Mercedes’i turboşarjlı sıralı 6 motorla kanalize ediyor ve bu araçlar ve Lincoln Aviator gibi arkadan çekişli bir mimariyi benimsiyor . Hafif hibrit sistem, tıpkı Volvo XC90’da olduğu gibi, hat dışı gücü tamamlıyor ve motorun elektrik yükünü hafifletiyor ve Mazda, serinin en üstünde bir plug-in hibrit güç aktarım sistemi sunuyor.

Uzun bir yolculuk boyunca, turboşarjlı 3,3 litrelik sıralı 6 motoru üst donanımda test ettim; bu, Mazda ABD’nin premium statüsünü nasıl markalaştıracağını hâlâ tam olarak çözemediğini gösteriyor: 3.3 Turbo S Premium Plus Paketi, müşteriden satıcıya ya da başka bir şekilde dilden dökülen bir şey.

Uzun kaput ve pürüzsüz yan kısımlar bir araya gelerek sportif ve zarif bir görünüm sağlıyor ve yarı hibrit sistem, turbo-6’nın gücünden ödün vermeden yakıt ekonomisine yardımcı oluyor. İç mekan, geçmiş Mazda’ların sade tasarımını daha görkemli bir şeyle bir kenara bırakıyor. Ancak vites geçişlerinden üçüncü sıraya kadar ütülemeyi gerektirebilecek bazı kırışıklıklar var, bunlar yeterli olsa da 10 küçük domuzcuğu aşırı kalabalığa sokabilir. İşte paket servisi olan restoran.  

Başlık yok

Artıları: Mazda’nın yeni amiral gemisi hem içten hem dıştan yükseliyor

Mazda’nın sınıf merdivenini tırmanma niyetine dair herhangi bir şüphe varsa, bu tasarımda açıkça görülmektedir. Profilden bakıldığında Lincoln Aviator’un arkadan çekişli mimarisini yansıtıyor ancak kısmen entegre arka tavan spoyleri ile tamamlanan yuvarlak arka kısmı sayesinde o kadar uzun veya geniş görünmüyor. Krom kaplama, kanatlı ızgarayı, ön ayırıcıyı ve marşbiyelleri ve ayrıca pencere hattını vurgulayarak, kauçuk kaplamalı yumuşak yol araçlarıyla çılgına dönen bir sınıfta araca banliyö sofistike bir hava katıyor. 

İç kısım, özellikle birinci sınıf Premium Plus malzemelerle sofrayı daha da iyi hale getiriyor. Vurgulu çapraz dikişli kapitone napa deri, kapı ve gösterge panellerinde sanki parmak uçlarını dokunmaya ikna ediyormuşçasına süet benzeri parçalarla harmanlanıyor. Markanın karakteristik sade gösterge paneli tasarımı, gösterge tablosunu yatay olarak taçlandıran 12,3 inçlik dokunmatik ekran ve altında sıcaklık geçişleri bulunan bir dizi klima düğmesiyle Volvo’dan bile daha tutumlu olabilir. Dikey havalandırma delikleri ile ayırt edilen buradaki tema uzun ve yalındır. Ancak tema orta konsolda çözülüyor.

Başlık yok

Eksi: Mazda’nın döner bilgi-eğlence kadranı geçmişte kaldı

Orta konsol, Mazda’nın bilgi-eğlence sistemini kontrol eden döner kadranını barındırıyor ve bu, bu amiral gemisinin karaya oturmasını sağlayan bir dayanak noktası. BMW ve Genesis döner kadran kullanıyor ancak sistemleri kullanıcı dostu olacak şekilde geliştirildi ve gerçekten dokunulabilecek kadar yakın dokunmatik ekranlara sahipler. Mazda’nın sistemi, geçtiğimiz yarım on yılda bir Mazda’yı test etmiş veya kullanmış olan herkese tanıdık gelecektir ve en sevdiğiniz ses ayarlarında bile değişiklik yapmak için hala üç veya dört kez döndürme ve basma işlemi gerekmektedir. 

Eksi: Apple CarPlay bağlantısı çok sık düşüyor

CarPlay’in yeniden bağlanması gereken sorunlar veya bağlantıyı kaybetmesinin şüpheli bağlantılarla seyahat etmekten kaynaklanıp kaynaklanmadığını anlamak zor, ancak birkaç gün cezalı olsak bile CX-90 başlangıçta CarPlay’i çoğu zaman bırakıyordu. Google Haritalar’ın CarPlay ile kullanılması, döner kadranın oklara ve yakınlaştırma/uzaklaştırma işlevlerine erişimde çalışmaması gibi başka sorunlara yol açtı. Bazen işe yaradı, bazen yaramadı. Bu sadece Mazda’ya özgü değil çünkü Apple CarPlay bağlantısı yeni araç sahiplerinin bildirdiği  en büyük sorunlardan biri .

Eksi: CX-90 Alman rakiplerinin gücüne sahip değil

Test ettiğim gibi Turbo S modelleri, birinci sınıf gazla gücü 3,3 litrelik sıralı 6’dan 340 hp’ye ve 369 lb-ft torka çıkarıyor (temel Turbo turbo-4 modeli 280 hp ve 332 lb-ft üretiyor) ). Yarı hibrit sistemin motoru, 8 vitesli otomatik şanzımanın içinde yer alıyor ve esas olarak, hattan daha fazla atlamak için tork konvertörünün yerini alıyor. Güç açısından Lincoln’den çok Volvo’ya benziyor ve itiş gücü açısından Almanlarla yarışamıyor. O oradadır ve gitmek istediğiniz yere ve nasıl gitmek için asla yeterli gücünüz olmaz, ancak 0-60 mil/saat hız muhtemelen altı saniyenin ortasındadır. 

Başlık yok

Pro: Hat içi-6 verimliliği

Çoğunlukla otoyol sürüşünde, 400 mil üzerinde saatte 75 mil hızla yaklaşık %85, yol bilgisayarının 29,2 mpg’lik okuması, EPA’nın 28 mpg otoyol tahminini aştı ve bu, EPA’nın otoyol testini onaylamak için kullandığından daha yüksek hızlarda sürüyordu. Diğer yolculuk okumaları sürekli olarak EPA’nın 23 mpg şehir, 28 otoyol, 25 kombine tahminlerini aştı ve bu da bunu, özellikle sıralı 6 ile hafif hibrit sisteme sahip daha verimli üç sıralı SUV’lardan biri haline getirdi. 

Volvo XC90, 22/28/25 mpg güç tüketen 2.0 litrelik turbo-4’lü yarı hibrit bir sisteme sahipken, Lincoln Aviator’ın AWD ağlarına sahip V-6’sı yalnızca 17/24/20 mpg ve BMW X5’in sıralı 6 motoru var. AWD ile 21/25/23 mpg alır. 2,5 litrelik turbo-4’lü daha küçük CX-9’dan daha verimli birleştirilmiş 2 mpg’dir. 

Eksileri: Düşük vites değiştirme hıçkırıkları

Yeni 8 vitesli otomatik şanzıman, sürücünün gaz pedalını sabit tutmaması durumunda düşük vites geçişleri arasında hıçkırık sesi çıkarabilir; sürücünün kararsızlığını yansıtır ve alt bölümden çıkarken gaza bastığınızda veya bir ışıkta sola döndüğünüzde öndeki araba yavaşladığında hafif bir titremeye neden olur. Bu küçük bir şikayet.

2024 Mazda CX-902024 Mazda CX-90

Eksi: Ön koltuk konforu Volvo veya Lincoln ile eşleşemez

Ön koltuklarda ayarlanabilir bel desteği ile standart 8 yönlü güç ayarı bulunur ve ısıtma da dahildir. Onlar iyi. Ancak üst Premium Plus koltuklar daha fazla işlevsellik veya konfor eklemez. Koltuklar, Volvo’nun uyluk, bel desteği, destek ve diğer birçok ayarlamaya sahip ergonomik koltuklarının veya Lincoln’ün masajlı 30 yönlü elektrikli yastıklarının yanına bile yaklaşamaz. Mazda lüksün kucağında oturmak istiyorsa koltuk konforunu sıfırlamalıdır.  

Başlık yok

Artıları ve Eksileri: Üçüncü sıra daha geniş ancak parmak ucu mesafesi sınırlı

Mazda’nın en büyük aracı en geniş olanıdır ve diğer üç sıralı SUV’ların çoğunun aksine altı, yedi veya sekiz koltuklu konfigürasyonlarla gelir. Kullandığım altı koltuklu konfigürasyonda, koltuk üstlerindeki mandallar üçüncü sıraya erişimi yeterince kolaylaştırıyor, ancak rakiplerin basma düğmeli koltukları daha kolay. Mazda, daha fazla depolama alanı sağlamak için ikinci sıradaki kaptan koltuklarının arasına bir orta konsol yerleştiriyor, ancak üçüncü sıraya girişi koridorun kapatıyor, bu da yalnızca bu koltukları ileri hareket ettirmek için mandalı kullanarak içeri girebileceğiniz anlamına geliyor. 

Arkaya döndüğünüzde baş mesafesi ve diz mesafesi 50/50 oranında bölünmüş en arka koltukta fazlasıyla yeterli ve arkada başka bir yetişkinin yanında oturmak şirkete bağlı olarak bir ceza gibi gelmiyor. Ancak ayak mesafesi sınırlıdır. Ya ayaklarımı kaptan koltuğu montaj rayları arasına sıkıştırmak zorunda kaldım ya da bir ayağımı rayların ortasına, diğer ayağımı da konsolun arkasına koymak zorunda kaldım ve o zaman bile sanki bir pedala basıyor gibiydim. Bir süre sonra acı verici olacaktır. Ayrıca, üç sıralı crossover SUV’ların çoğunda olduğu gibi arka tarafta zemin daha yüksekte duruyor, bu nedenle dizler daha yüksekte kalıyor. 

Başlık yok

2024 Mazda CX-90 etkileyici ve tıpkı Toyota Grand Highlander ve Jeep Grand Cherokee L gibi, Amerika’nın boyuta olan iştahını tatmin etmek için ilişkilerinin daha küçük boyutlarını geliştiriyor. Lüks masadaki varlığı fark ediliyor ancak Volvo ya da Lincoln’ü yerinden edecek kadar olgun ya da sofistike değil. 

_______________________________________

2024 Mazda CX-90 3.3 Turbo S Premium Plus Paketi AWD

Taban fiyat : 40.970 $, 1.375 $ hedef dahil

Test edilen fiyat : 61.920$

Aktarma Organları : Turboşarjlı 3,3 litrelik sıralı 6 hafif hibrit, 340 hp, 369 lb-ft gücünde; 8 vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş 

EPA yakıt ekonomisi : 23 mpg şehir, 28 otoyol, 25 birleşik

Artıları : Stil, zarafet, CX-9’dan daha büyük üçüncü sıra, verimlilik

Eksileri : Bilgi-eğlence sistemi, üçüncü sıranın tuvaleti, ön koltuk konforu yetersiz

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

SON DAKİKA HABERLERİ

300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.