DOLAR 32,8248 0.04%
EURO 35,2439 -0.18%
ALTIN 2.451,13-1,53
BITCOIN 21104750,24%
İstanbul
27°

AÇIK

03:24

İMSAK'A KALAN SÜRE

Avustralya zerdeçal takviyeleri konusunda uyarıyor: Karaciğer hasarını önlemek için haldi almayı bırakmalı mısınız?

Avustralya zerdeçal takviyeleri konusunda uyarıyor: Karaciğer hasarını önlemek için haldi almayı bırakmalı mısınız?

ABONE OL
Eylül 19, 2023 07:19
Avustralya zerdeçal takviyeleri konusunda uyarıyor: Karaciğer hasarını önlemek için haldi almayı bırakmalı mısınız?
0

BEĞENDİM

ABONE OL
 

Zerdeçal veya haldi, desi mutfaklarda yaygın bir malzemedir. Sonuçta antiinflamatuar ve antioksidan özelliklere sahiptir ve yemeklere güzel, yoğun bir sarı renk verir. Ancak Avustralya hükümetinin Sağlık ve Yaşlı Bakımı ve Tedavi Ürünleri İdaresi departmanları yakın zamanda zerdeçal takviyeleri hakkında ortak bir tavsiye yayınladı. Tavsiyeye göre, bitkisel takviyeler ve zerdeçal ve/veya kurkumin içeren ilaçlar nadir durumlarda karaciğer hasarına neden olabilir. Geçmişte de karaciğer hasarı ile zerdeçal takviyeleri arasında benzer bir bağlantı bulunmuştu. ABD Ulusal Tıp Kütüphanesi’nde 2021 yılında yayınlanan bir araştırmaya göre zerdeçal ürünlerine bağlı bir düzineden fazla karaciğer hasarı vakası rapor edildi. Peki karaciğer sağlığı için zerdeçaldan uzak durmalı mısınız?

En son tavsiye niteliğindeki ve geçmiş bulgular, zerdeçal ve kurkumin de dahil olmak üzere bitkisel takviyelerin kullanımı konusunda izlemenin ve dikkatli olmanın önemini yansıtmaktadır.

zerdeçal

Zerdeçal takviyesi almadan önce aşağıdaki noktaları göz önünde bulundurun:

1. Bireysel değişkenlik

İnsanların takviyelere tepkileri büyük ölçüde değişebilir. Aarncolson5458/experts/ekta-singhwal/”>Ekta Singhwal, Diyetisyen, Ujala Cygnus Hastaneler Grubu, Moradabad, Uttar, birçok kişi olumsuz etkiler yaşamadan zerdeçal takviyelerinden faydalanabilirken, diğerleri karaciğer hasarı da dahil olmak üzere komplikasyonlara karşı daha duyarlı olabilir. Pradesh.

2. Dozaj ve kalite

Bazı zerdeçal takviyeleri, potansiyel olarak olumsuz etkilere katkıda bulunabilecek farklı seviyelerde aktif bileşenler veya kirletici maddeler içerebilir. Dozajlar farklı takviyeler arasında büyük farklılıklar gösterebilir ve herkes için evrensel olarak önerilen bir dozaj yoktur. Uzman, kurkumin takviyelerinin tipik dozlarının günde 500 ila 2.000 mg arasında değiştiğini söylüyor. Ancak daha yüksek dozların mutlaka daha iyi sonuçlar anlamına gelmediğini ve uygun dozajın sağlık durumu, mevcut koşullar ve diğer ilaçlarla olası etkileşimler gibi bireysel faktörlere bağlı olduğunu unutmayın. Kurkumin takviyelerinin gücü formülasyon, üretim süreçleri ve kaynak gibi faktörlere bağlı olarak değişebileceğinden kalite de önemlidir. Kalite ve saflık açısından üçüncü taraf testlerinden geçen saygın markalardan takviyelerin seçilmesi tavsiye edilir.

3. Temel sağlık koşulları

Önceden var olan karaciğer rahatsızlıkları veya diğer sağlık sorunları olan kişiler, zerdeçal takviyelerinin potansiyel yan etkilerine karşı daha savunmasız olabilir.

4. İlaçlarla etkileşim

aarncolson5458/sağlıklı beslenme/beslenme/işte-hakkında-bilinmesi gereken-5-zerdeçal-yan etkileri/”>Zerdeçal ve kurkumin, kan incelticiler, antidiyabetik ilaçlar ve antiasitler gibi belirli ilaçlarla etkileşime girerek bunların etkinliğini etkileyebilir veya diyabete neden olabilir. ters tepkiler.

5. Sağlık uzmanlarına danışın

Zerdeçal takviyesi kullanmayı düşünen kişiler, yeni bir rejime başlamadan önce sağlık uzmanlarına danışmalıdır. Bireysel sağlık durumunu, potansiyel etkileşimleri değerlendirebilecek ve kişiselleştirilmiş öneriler sunabilecekler.

Ham zerdeçal sağlıklı mıdır?

Zerdeçal takviyeleri, diyetlerinde zerdeçal almayanlar için daha uygun olabilir. Ancak ham formdaki zerdeçalın sağlık açısından çeşitli potansiyel faydalar sunduğuna inanılıyor. Bunlar arasında sindirim sağlığının iyileştirilmesi ve eklem sağlığının desteklenmesi yer alır. Tek yapmanız gereken porsiyona dikkat etmek. İşte yemeklerde zerdeçalın neden işe yaradığı:

1. İşlenmemiş gıdanın faydaları

Aarncolson5458/sağlıklı beslenme/süper yiyecekler/zerdeçalın-kilo verme-ve-cilt-bakımı-için-suyun-faydaları/”>zerdeçalı tüm gıdaların bir parçası olarak (örneğin yemek pişirmede veya zerdeçal gibi bir içecek olarak) tükettiğinizde Uzman, su ile sinerjik olarak çalışan bileşiklerin bir kombinasyonunu elde ettiğinizi söylüyor. Zerdeçal, kurkumin de dahil olmak üzere çeşitli biyoaktif bileşiklerin yanı sıra genel sağlık etkilerine katkıda bulunabilecek diğer potansiyel olarak faydalı bileşenleri de içerir.

zerdeçal sütü

2. Biyoyararlanım

Haldi’deki aktif bileşik olan kurkuminin biyoyararlanımı düşüktür. Bu, vücudumuz tarafından kolayca emildiği anlamına gelir. Zerdeçalın yağlar veya karabiber (piperin içeren) ile birlikte tüketilmesi kurkumin emilimini artırabilir. Geleneksel Hint yemekleri genellikle vücudun kurkumin kullanımını artırabilen bu faktörleri içerir.

3. Dengeli besin alımı

Zerdeçalı dengeli bir diyete dahil etmek, daha geniş bir besin yelpazesi bağlamında potansiyel sağlık etkilerinden faydalanmanızı sağlar. İzole zerdeçal takviyeleri alırken bu genellikle eksiktir.

4. Aşırı tüketim riskinin en aza indirilmesi

Zerdeçalı tüm yiyeceklerin bir parçası olarak tükettiğinizde aşırı miktarda tüketme olasılığınız azalır. Yüksek dozda takviyelerin, özellikle ilaçlarla etkileşimler veya olumsuz etki olasılığı açısından potansiyel riskleri olabilir.

Zerdeçal tüketmenin güvenli yolları

Uzman, zerdeçalın yiyeceklerde baharat olarak tüketildiğinde genellikle güvenli kabul edildiğini, zerdeçal takviyelerinin aşırı tüketiminin potansiyel olarak karaciğeri etkileyebileceğini söylüyor. Nadir durumlarda yüksek dozlar karaciğer sorunlarına yol açabilir. Bu nedenle zerdeçalı ölçülü kullanmak önemlidir. Zerdeçalı diyetinize dahil etmenin bazı güvenli yolları şunlardır:

1. Yemek Pişirme

Zerdeçalın yemek pişirmede baharat olarak kullanılması, lezzetinin ve potansiyel faydalarının tadını çıkarmanın geleneksel ve güvenli bir yoludur. Genellikle körilerde, çorbalarda, güveçlerde ve pirinç yemeklerinde kullanılır.

2. Zerdeçallı süt

Bu, zerdeçalın sütle birlikte karabiber, zencefil ve tarçın gibi diğer baharatlarla karıştırılmasıyla yapılan popüler bir içecektir.

3. Zerdeçal çayı

Aarncolson5458/sağlıklı beslenme/süper yiyecekler/annen-haldi-doodh-4-neden-neden-bir-bardak-almalısın-rn/”>haklı olduğu konusunda haldi sütüne benzer şekilde zerdeçal çayı içerir zerdeçalı sıcak suda demlemek. Lezzet katmak için biraz limon, bal veya başka baharatlar ekleyebilirsiniz.

4. Smoothie’ler

Smoothielere az miktarda zerdeçal eklemek size besinsel bir destek sağlayabilir.

5. Salata sosları

Kilonuza dikkat ediyor ve salata yiyorsanız salata soslarına zerdeçal katabilirsiniz.

Hatırlamanız gereken tek şey haldi konusunda aşırıya kaçmamak.

Aarncolson5458/sağlıklı beslenme/süper yiyecekler/zerdeçal-takviyeler-karaciğer üzerinde-yan etkiler/”>Avustralya zerdeçal takviyeleri konusunda uyarıyor: Karaciğer hasarını önlemek için haldi almayı bırakmalı mısınız? ilk kez ortaya çıktı

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

SON DAKİKA HABERLERİ

300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.