DOLAR 32,8248 0.04%
EURO 35,2439 -0.18%
ALTIN 2.451,13-1,53
BITCOIN 21107460,19%
İstanbul
27°

AÇIK

03:24

İMSAK'A KALAN SÜRE

Bağışıklığı güçlendiren ve muson hastalıklarını uzak tutan 5 sebze

Bağışıklığı güçlendiren ve muson hastalıklarını uzak tutan 5 sebze

ABONE OL
Eylül 19, 2023 07:18
Bağışıklığı güçlendiren ve muson hastalıklarını uzak tutan 5 sebze
0

BEĞENDİM

ABONE OL
 

Muson, enfeksiyonların ve bağışıklık sisteminin zayıfladığı bir mevsimdir. Yüksek nem, sağlıksız koşullar ve taşan kanalizasyon ve yoğun yağış nedeniyle suyun kirlenmesi, mikrobiyal büyümeye elverişli bir ortam yaratarak hastalık riskini artırır. Önlem almak bir şey olsa da, güçlü bir bağışıklık sistemini korumak son derece önemlidir. Bir diyetisyene göre sağlıklı muson sebzeleri yemek, sağlıklı kalmanıza ve bağışıklığınızı güçlendirmenize yardımcı olabilir.

aarncolson5458 /experts/anjana-b-nair/”>Anjana B Nair, Danışman Diyetisyen, Annelik Hastaneleri, HRBR Layout Bengaluru, Health Shots’a enfeksiyonların daha yaygın olduğu muson döneminde bazı sebzelerin C vitamini ve çinko gibi temel besinleri sağladığını söylüyor. Vücudun savunma mekanizmalarını güçlendirebilir. Böylece bunların tüketimi genel sağlığın korunmasına ve mevsimsel hastalıklara karşı dayanıklılığın korunmasına yardımcı olur.

İşte muson mevsiminde tüketebileceğiniz bağışıklığı güçlendiren 5 sebze:

1. Ispanak

Tanınmış bir süper besin olan ıspanak, tabağınızda düzenli bir yer bulması gereken bir besin deposudur. A, C ve K vitaminlerinin yanı sıra demir ve folat gibi mineraller açısından da zengin olan ıspanak, bağışıklığı güçlendiren bir sebzedir. Bu besinler, bağışıklık sisteminizi güçlendirmek, sağlıklı hücre fonksiyonunu desteklemek ve genel refahı arttırmak için birlikte çalışır. Salatalara, çorbalara veya smoothielere eklenen ıspanak, çeşitli yemeklere kolayca dahil edilebilecek çok yönlü bir sebzedir.

yeşil sebzeler
Ispanak oldukça besleyici bir sebzedir. 

2. Kırmızı biber

Canlı rengi ve kendine özgü tadıyla bilinen kırmızı dolmalık biber, görsel açıdan çekici olmasının yanı sıra mükemmel bir bağışıklık güçlendiricidir. C vitamini ile dolu olan bu sebze, sağlıklı cildin korunmasında, kollajen üretiminin arttırılmasında ve enfeksiyonlara karşı bağışıklık sisteminin geliştirilmesinde önemli bir rol oynar. Nair, “Ayrıca kırmızı dolmalık biber, hücrelerin serbest radikallerin neden olduğu hasarlardan korunmasına yardımcı olan ve hastalıklara karşı güçlü bir savunmaya katkıda bulunan antioksidanlar içerir” diyor.

3. Brokoli

Turpgillerden bir sebze olan brokoli , yüksek miktarda vitamin, mineral ve sağlıklı bağırsaklar için diyet lifi içeren yüksek lif içeriğiyle bilinir . C, E vitaminleri ve antioksidanlar açısından zengin olan brokoli, zararlı maddeleri etkisiz hale getirerek ve vücudun enfeksiyonlarla mücadele etme yeteneğini geliştirerek bağışıklık fonksiyonunu destekler. Brokolide bulunan bir bileşik olan sülforafan da gelişmiş bağışıklık tepkileri ve azaltılmış iltihaplanma ile ilişkilendirilmiştir. Muson diyetinize brokoliyi dahil etmek çok yönlü ve güçlü bir bağışıklık sistemine katkıda bulunabilir.

muson mevsiminde brokoli
Brokoli gibi besin açısından yoğun sebzeler tüketmek sağlığınız için önemlidir. 

4. Havuç

Havuç birçok evin temel gıda maddesidir ve bağışıklık sistemine olan faydaları göz ardı edilmemelidir. Nair şöyle diyor: ‘Vücudun A vitaminine dönüştürdüğü beta-karoten ile dolu olan havuç, vücudun patojenlere karşı ilk savunma hattı olan sağlıklı cilt ve mukoza zarlarının korunmasında hayati bir rol oynuyor.’ Ek olarak A vitamini, bağışıklık tepkisinin ayrılmaz bir parçası olan beyaz kan hücrelerinin üretimini destekler. Havucun tadını aarncolson5458 /sağlıklı-beslenme/tarifler/sağlıklı-salata-tarifi-bu-sağlıklı-ve-çıtır-tayland-fıstık-salatası olarak deneyin/”>çıtır atıştırmalık olarak kullanın, onları meyve sularına karıştırın veya güveçlere ekleyin. besleyici bir destek.

5. Acı kabak

Adı çekici gelmese de acı kabak, keşfedilmeye değer benzersiz sağlık yararları sunar. “Acı kabak, kan şekeri seviyesini düzenleme potansiyeliyle biliniyor ancak aynı zamanda yüksek konsantrasyondaki vitamin ve mineraller nedeniyle bağışıklığa da katkıda bulunuyor. Nair, C vitaminiyle dolu acı kabak, bağışıklık sistemini güçlendirmeye ve iltihabı azaltmaya yardımcı oluyor” diyor. Bu hafif acı sebzeyi diyetinize dahil etmek, kendine özgü bir tat ve bağışıklık sistemini güçlendirici faydalar sağlayabilir.

6. Uğur Parmağı (Bamya)

Bamya olarak da bilinen uğur parmağı, bağışıklık sisteminiz için harikalar yaratabilecek başka bir muson sebzesidir. A ve C vitaminlerinin yanı sıra antioksidanlar açısından da zengin olan bamya, oksidatif stresle mücadeleye yardımcı olur ve genel bağışıklık sağlığını destekler. Ek olarak, diyet lifi içeriği aarncolson5458 /sağlıklı beslenme/beslenme/kilo kaybı-daha-iyi-sindirim-ve-çok-daha-çok-için-5-lif-zengin-yiyecekler/”>sindirim sağlığını destekler ve bu da sindirim sağlığını destekler. Güçlü bir bağışıklık tepkisinin sürdürülmesinde. İster sabzide, ister kızartmalarda, ister çorbalarda kullanılsın, hanım parmağı yemeklerinize hem lezzet hem de besin katan çok yönlü bir sebzedir.

Bamya
Bu sebzeler genel sağlığın iyileşmesine yardımcı olacak!  

Güçlü bir bağışıklık için bu sebzeleri diyetinize eklemenin yanı sıra, besin açısından zengin çeşitli gıdaları içeren dengeli bir beslenmeyi sürdürmenin, susuz kalmamanın, yeterli uyku almanın ve iyi hijyen uygulamalarının güçlü bir bağışıklığı desteklemede önemli faktörler olduğunu unutmayın. sistem!

Aarncolson5458 /sağlıklı beslenme/süper yiyecekler/bağışıklığı güçlendirmek için muson-sebzeleri/”>Bağışıklığı güçlendirmek ve muson hastalıklarını uzak tutmak için 5 sebze yazısı ilk olarak ortaya çıktı

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

SON DAKİKA HABERLERİ

300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.