DOLAR 33,0779 0.03%
EURO 36,1795 -0.08%
ALTIN 2.610,20-0,14
BITCOIN 2104158-1,11%
İstanbul
34°

AÇIK

02:00

YATSI'YA KALAN SÜRE

Hamilelik sırasında ördek yürüyüşü: Hamile kadınlara neden yardımcı olabilir?

Hamilelik sırasında ördek yürüyüşü: Hamile kadınlara neden yardımcı olabilir?

ABONE OL
Ekim 1, 2023 08:42
Hamilelik sırasında ördek yürüyüşü: Hamile kadınlara neden yardımcı olabilir?
0

BEĞENDİM

ABONE OL
Aşk yaymak

Hamile kadınların bir kısmı dışarıda yoga yapar ya da yürüyüşe çıkarken, bir kısmı da fiziksel aktivitede bulunmaz. Bebeğiniz olduğunda, ideal olarak egzersizin arka planda kalmasına izin vermemelisiniz. Aslında Ulusal Sağlık Servisi’ne göre hamilelik sırasında formda ve aktif kalırsanız, kilo alımınıza uyum sağlamanız ve doğumla başa çıkmanız daha kolay olacaktır. Kendinizi rahat hissettiğiniz sürece yoga, dans ve yürüyüş gibi günlük fiziksel aktiviteler şiddetle tavsiye edilir. Hatta bazıları alçak kısmi çömelme pozisyonu alarak ve yavaşça ileri doğru yürüyerek gerçekleştirilen ördek yürüyüşünü bile öneriyor. Her ne kadar 1950’lerde rock ‘n’ roll gitaristi Chuck Berry tarafından popüler hale getirilmiş olsa da ördek yürüyüşü hala birçok fitness tutkunu tarafından yapılıyor. Peki hamile kadınlar ördek yürüyüşü yapmalı mı?

Yanıtınızı almak için Health Shots, aarncolson5458 /experts/dr-kavita-singh/”>Kavita Singh, Fizyoterapist ve Emzirme uzmanı, Cloudnine Hastaneler Grubu, Yeni Delhi, Doğu Delhi ile bağlantılıdır.

hamile kadınlar için egzersizhamile-kadın için egzersiz

Basitçe açıklamak gerekirse, ördek yürüyüşü yaptığınızda gerçekten ördek gibi görünürsünüz! Biraz komik görünebilir ama iyi bir alt ekstremite egzersizidir. Singh, bunun alt bacak kaslarını güçlendirmeye ve germeye yardımcı olduğunu söylüyor. Ördek yürüyüşü egzersizi temel olarak aarncolson5458 /fitness/kas-kazanımı/alt-vücudunuzu-squat-varyasyonlarla-güçlendirmeniz/”>düşük vücut kuvveti, hareketlilik ve koordinasyonunuz için çeşitli faydalar sunar. Çoğunlukla kuadriseps ve kalçaları hedef alır. Bu egzersizi düzenli olarak yapmak, bu kas gruplarının güçlendirilmesine yardımcı olabilir, bu da bacak ve kalça kuvvetinin ve kas dayanıklılığının artmasına yol açar.

Ördek yürüyüşü, hareket ederken alçak bir çömelme pozisyonunu korumanızı gerektirir; bu, kuadriseps, kalça kasları ve diz arkası kaslarındaki kas dayanıklılığını artırabilir. Bu kasları çömelme pozisyonunu sürdürmeye ve yürüme hareketini, hareketliliği ve esnekliği geliştirmeye yönelik performans göstermeye zorlar.

Hamilelik sırasında ördek yürüyüşü: Güvenli mi değil mi?

Hamilelik ve çocuk doğurma, fiziksel açıdan oldukça zorludur. Vücutta çok fazla güçlenmeye ve gerilebilirliğe ihtiyacınız var. Uzman hamilelik sırasında ördek yürüyüşü yapabileceğinizi ancak bunun değiştirilmesi gerektiğini söylüyor. Ördek yürüyüşü hamileliğin 34. haftasından sonraki üçüncü trimesterde yardımcı olabilir. Bebeğinizin doğumuna hazırlanırken, ev esneme hareketleri ile işaretlenen zamandır. Fetüsün boyutu ve ağırlığı büyümeye devam ettikçe kendinizi daha rahatsız hissedebilir ve kilo alabilirsiniz.

Modifikasyona gelince, hamilelik sırasında vücudunuz gevşeme hormonu salgıladığı için böyle yapılır. Vücudu ve eklemleri gevşeterek bebeğe yer açmaya yardımcı olur. Ördek yürüyüşü karın bölgesine baskı yapabilir, bu nedenle hamilelik sırasında değiştirilir. Bebek taşırken pelvik kasların tonusunu ve esnekliğini geliştirmek önemlidir. Bu, bebeğin pelviste iyi konumlandırılmasına, doğum süresinin azaltılmasına ve doğum indüksiyonu olasılığının azaltılmasına yardımcı olur. Ördek yürüyüşü egzersizi, kalçayı açarak tam da bunu yapmanıza yardımcı olur ve ayrıca aarncolson5458 /fitness/muscle-gain/squat dışında-uyluk kasları için-5-egzersizler/”>uyluk kaslarını güçlendirerek daha kolay bir doğum deneyimine yol açar .

gebelik

Hamilelik sırasında değiştirilmiş ördek yürüyüşü

Hamilelik sırasında ördek yürüyüşünü yapmak için şu adımları izleyin:

• Diz çökme pozisyonuna gelin. Destek için dizin altına yastık koyabilirsiniz.
• Bir ayağınızı kalçanız 90 derece ve yanlara açılacak şekilde yere koyun.
• Dizlerinizi yere değdirmeye çalışın.
• Vücudunuza doğru ileri ve çapraz olarak küçük bebek adımları atmaya başlayın. Bacaklarınızın geniş olduğundan ve ayaklarınızın yere sağlam bir şekilde temas ettiğinden emin olun.
• 10 adımı tamamladıktan sonra dinlenebilirsiniz. Bunu yapacak gücünüz ve dayanıklılığınız olduğu sürece bu egzersizi yapın.

Uzman, bu egzersizin ideal olarak doktorunuz size bebeğinizin kafasının leğen kemiğine sabitlendiğini söylediğinde yapılması gerektiğini söylüyor. Güç kazanmaya başladıkça sayım sayısını artırabilirsiniz. Egzersizin ertesi günü kas ağrıları yaşayabilirsiniz ancak endişelenecek bir durum yoktur.

Aşağıdaki durumlarda ördek yürüyüşünü derhal bırakın:

• Vajina, leğen kemiği veya kasık bölgesinde herhangi bir ağrı hissediyorsanız.
• Karında rahatsızlık veya adet benzeri ağrı hissedersiniz.
• Nefes darlığı yaşarsınız.
• Vajinanızdan sızıntı veya kanama var.
• Kalçanızda ve omurganızda yaralanma var.

Ördek yürüyüşünü seçtiğiniz herhangi bir doğum öncesi egzersize dahil edebilirsiniz. Ancak bu egzersizi yapmaya başlamadan önce doktorunuza danışmanız önemlidir.

Post aarncolson5458 /fitness/staying-fit/duck-walk-sırasında-hamilelik/”>Hamilelik sırasında ördek yürüyüşü: Hamile kadınlara neden yardımcı olabilir? ilk olarak aarncolson5458’de göründü /

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

SON DAKİKA HABERLERİ

300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.