DOLAR 32,8248 0.04%
EURO 35,2439 -0.18%
ALTIN 2.451,13-1,53
BITCOIN 21106410,22%
İstanbul
27°

AÇIK

03:24

İMSAK'A KALAN SÜRE

Menopoz sırasında kilo aldınız mı? İşte fazla kilolardan nasıl kurtulacağınız

Menopoz sırasında kilo aldınız mı? İşte fazla kilolardan nasıl kurtulacağınız

ABONE OL
Ekim 1, 2023 10:49
Menopoz sırasında kilo aldınız mı? İşte fazla kilolardan nasıl kurtulacağınız
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Menopoz genellikle sıcak basması, adet görmeme ve vajinal kuruluk ile bağlantılıdır. Menopoz dönemine giren kadınlar aynı zamanda kilo alma sorunuyla da uğraşmak zorunda kalıyor. İster 15 ister 50 yaşında olun, sağlıklı kilonuzu korumak önemlidir. Ancak menopoz sırasında kilo alımı, tüm bu yağın arkasında pek çok neden olduğu göz önüne alındığında, mücadele edilmesi zor olabilecek bir şeydir. Ama cesaretinizi kaybetmeyin çünkü kilo verebilirsiniz. Menopoz sırasında kilo alımıyla mücadele etmenize yardımcı olabilecek bir egzersiz listesine sahip olmanız yeterlidir.

Health Shots aarncolson5458/experts/dr-teji-dawane/”>Dr Teji Dawane, Kıdemli Danışman, Kadın Doğum Uzmanı ve Jinekolog, Annelik Hastaneleri, Whitefield, Bengaluru ve Mumbai merkezli ünlü antrenör ve sporcuya ulaştı aarncolson5458/experts/rohit-nair /”>Rohit Nair menopoz ve kilo arasındaki ilişkiyi araştıracak.

Menopoz kadın
Menopoz sırasında kilo alımı oldukça yaygındır. 

Menopoz sırasında kilo almanın nedenleri

Menopoz sırasında kilo alımı, çeşitli faktörlerden dolayı meydana gelen yaygın bir etkidir. Bu faktörler şunları içerir:

1. Hormonal değişiklikler

Menopoz sırasında östrojen ve progesteron üretiminde büyük bir düşüş görülür. Östrojen, vücut yağının düzenlenmesinde önemli bir rol oynar ve bu hormondaki düşüş, bu kolay ama etkili sandalye egzersizleriyle aarncolson5458/fitness/kilo verme/göbek yağlarını yakmada artışa neden olur. >karın yağı, diyor Dr Dawane. Yağ dağılımındaki bu değişiklik menopoz sırasında kadınlarda kilo alımına katkıda bulunabilir.

2. Metabolizma

Yaş ilerledikçe metabolizmanın yavaşlaması oldukça normal ve doğaldır. Bu azalan metabolizma hızı, vücudun dinlenme sırasında daha az kalori yakması anlamına gelir ve bu da kilo almayı kolaylaştırır.

3. Kas kütlesi

Dr Dawane, kadınlar yaşlandıkça, kas dokusunun metabolik olarak yağ dokusundan daha aktif olduğu anlamına gelen sarkopeni olarak bilinen kas kütlesinde kademeli bir kayıp meydana geldiğini, dolayısıyla kas kütlesindeki bir azalmanın, metabolizma hızının azalmasına ve kilo alımına daha fazla katkıda bulunabileceğini söylüyor.

4. İnsülin direnci

Kadınların menopoz sırasında daha yüksek insülin direncine sahip olma ve bu da kan şekeri seviyelerinin yükselmesine neden olma ihtimali vardır. Fazla kaloriyi yağ olarak depolama olasılıkları daha yüksektir.

5. Yaşam tarzı değişiklikleri

Menopoza sıklıkla emeklilik, çocukların evden ayrılması veya artan stres gibi önemli yaşam değişiklikleri eşlik eder. Bu değişiklikler beslenme alışkanlıklarını ve fiziksel aktivite düzeylerini etkileyerek kilo alımına yol açabilir.

6. Duygusal faktörler

Menopoz sırasındaki hormonal dalgalanmalar ruh halini ve duyguları da etkileyerek duygusal yemeye ve ardından kilo almaya yol açabilir.

Dr Dawane, menopoz sırasındaki kilo alımının, özellikle de artan karın yağının eşlik ettiği durumlarda, kalp hastalığı ve aarncolson5458/koruyucu-bakım/kişisel-bakım/hormonların-ne-olması gerektiği gibi daha yüksek kronik rahatsızlık riskiyle bağlantılı olduğunu söylüyor. diyabetle-herşeyi-yap/”>tip 2 diyabet. İşte bu nedenle menopoz aşamasındaki kadınlar için kilo kaybı önemlidir.

menopoz

Menopoz sırasında aldığınız kiloları vermeniz gerekir. 

Nair, menopoz sırasında kilo vermenin zorlayıcı olabileceğini ancak düzenli egzersiz ve dengeli beslenmenin birleşiminin yardımcı olabileceğini söylüyor. Fazla kilolardan kurtulmak için şunları yapabilirsiniz:

1. Kardiyovasküler egzersizler

Kalp atış hızınızı artırabilecek aktivitelerle kendinizi meşgul edin. Böylece koşu yapabilir, tempolu yürüyüş yapabilir, bisiklete binebilir, yüzebilir ve hatta dans edebilirsiniz. aarncolson5458/fitness/fit-kalmak/daha-daha-daha-ve-daha-uzun-bir-yaşam-için-kardiyo-egzersizinin-sağlığa-9-faydaları/”>Kardiyo egzersizleri kalori yakmaya ve genel kardiyovasküler sağlığı iyileştirmeye yardımcı olur.

2. Kuvvet antrenmanı

Kas kütlesi oluşturmak için aarncolson5458/nasıl yapılır/işte-5 adımlı-öğrenme süreci-squat/”>squat, hamle şınavı gibi egzersizler yapın. Artan kas kütlesi sizin için iyidir çünkü metabolizmayı hızlandırmaya ve dinlenirken bile daha fazla kalori yakmaya yardımcı olabilir.

3.Pilates

Nair, Pilates’in duruş, denge ve kasları güçlendirmeye yardımcı olabilecek çekirdek kuvveti ve stabiliteye odaklandığını söylüyor.

Menopoz döneminde kaçınılması gereken egzersizler

Menopoz sırasında yalnızca belirli fiziksel değişikliklerle değil, aynı zamanda sağlıkla ilgili kaygılarla da karşılaşabilirsiniz. Bunlar bazı egzersizleri daha az uygun veya potansiyel olarak riskli hale getirebilir. Kadınların menopoz sırasında kaçınmayı veya değiştirmeyi düşünmesi gereken bazı egzersizler:

1. Yüksek etkili egzersizler

Koşma veya atlama gibi aktiviteler eklemlere aşırı baskı uygulayabilir, bu da yaralanma riskinin artmasına veya menopoz sırasında sık görülen eklem sorunlarının kötüleşmesine neden olabilir.

2. Ağır ağırlık kaldırma

Nair, kuvvet antrenmanı faydalı olsa da, uygun form ve denetim olmadan ağır kaldırmanın eklemleri zorlayabileceğini ve özellikle mevcut eklem veya kemik sağlığı sorunları varsa yaralanma riskini artırabileceğini söylüyor.

3. Aşırı veya yoğun egzersizler

Yüksek yoğunluklu egzersizlerin aşırı yapılması veya vücudu çok fazla zorlamak kortizol seviyelerinin yükselmesine neden olabilir ve bu da menopoz sırasında hormonal dengeyi etkileyebilir.

4. Aşırı sıcaklıklarda egzersiz yapın

Menopoz sırasında kadınlarda sıcak basması ve sıcaklık değişimlerine karşı artan hassasiyet yaşanabilir. Aşırı sıcakta egzersiz yapmak bu semptomları daha da kötüleştirebilir ve potansiyel olarak dehidrasyona yol açabilir.

5. Karın egzersizi veya mekik çekme

Bazı kadınlar menopoz sırasında pelvik taban zayıflığı yaşayabilir ve mekik gibi geleneksel karın egzersizleri pelvik bölgeye ilave baskı uygulayarak pelvik taban sorunlarını potansiyel olarak kötüleştirebilir.

Kilo vermek için doğru egzersizi seçerken sağlıklı beslenmeyi unutmayın.

Post aarncolson5458/fitness/kilo kaybı/menopoz sırasında-kilo almak için ipuçları/”>Menopoz sırasında kilo aldınız mı? İşte fazla kilolardan nasıl kurtulacağınız ilk olarak aarncolson5458’de ortaya çıktı

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

SON DAKİKA HABERLERİ

300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.