DOLAR 31,0227 0.04%
EURO 33,6794 0.23%
ALTIN 2.021,050,16
BITCOIN 1598483-1,07%
İstanbul

AÇIK

06:21

İMSAK'A KALAN SÜRE

Sadece mekik çekmek yerine göbek yağlarını yakmak için 5 egzersiz

ABONE OL
Eylül 17, 2023 16:54
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Aşırı karın yağı birçok sağlık problemini beraberinde getirebilir. Aslında ABD Ulusal Tıp Kütüphanesi’nde 2020 yılında yayınlanan bir araştırma, aşırı göbek yağının daha yüksek erken ölüm riskiyle ilişkili olduğunu gösterdi. Kadınlarda göbek yağındaki her 10 santimetrelik artışın ölüm riskini yüzde 8 artırdığı tespit edildi. Pek çok kişi mekik çekmenin veya mekik çekmenin insanların kaslarının sıkılaşmasına yardımcı olabileceğini düşünüyor ancak yanılıyor olabilirler. Bu nedenle göbek yağını yakmak için daha etkili egzersizlere geçin.

Göbek yağlarını yakmak neden önemlidir?

İşte göbek yağını kaybetmenizin bazı nedenleri:

1. Sağlık sorunları riskinin azalması

Faridabad merkezli bir fitness antrenörü olan Harsh Gahlot, aşırı karın yağının, özellikle de iç organ yağının (karın boşluğunun derinliklerinde depolanan yağ), çeşitli sağlık sorunlarının daha yüksek riskiyle ilişkili olduğunu söylüyor. Bunlara kalp hastalığı, tip 2 diyabet ve felç dahildir.

Excess belly fat

2. Geliştirilmiş akciğer fonksiyonu

Göbek yağı diyaframı sıkıştırabilir ve akciğer genişlemesini sınırlayabilir ve bu da nefes alma zorluklarına yol açabilir. Uzman, Health Shots’a karın çevresinden kilo vermenin akciğer fonksiyonlarını iyileştirebileceğini ve nefes almayı kolaylaştırabileceğini söylüyor.

3. Geliştirilmiş hareketlilik

Göbek çevresinde fazla ağırlık taşımak hareketliliğinizi sınırlayabilir ve günlük aktivitelerinizi daha zorlu hale getirebilir. O halde göbek yağını eritin!

4. Artan benlik saygısı

Daha sağlıklı bir vücut kompozisyonuna ulaşmak özgüveni ve öz saygıyı artırabilir. Görünüşünüz ve fiziksel yetenekleriniz hakkında daha iyi hissetmeniz, zihinsel sağlığınız üzerinde olumlu etkiler yaratabilir.

Mekik çekmek karnınızı tonlandırır mı?

Mekik genellikle karın bölgesindeki yağlardan kurtulmak veya karın kaslarını şekillendirmek isteyen kişiler tarafından tercih edilir çünkü bunlar özellikle karın bölgesindeki kasları hedef alan popüler bir egzersizdir. Ancak Gahlot, mekik çekmenin karın yağını yakmak için tek başına en etkili egzersiz olmadığının anlaşılması gerektiğini söylüyor. İşte göbek yağını azaltmak için mekik çekmenin yaygın bir tercih olmasının nedeni:

İlgilendiğiniz Konuları seçin ve akışınızı özelleştirmemize izin verin. ŞİMDİ KİŞİSELLEŞTİRİN

1. Kas tonlaması

Mekik öncelikle “six-pack” görünümünden sorumlu kas olan rektus abdominis kasını çalıştırır. Bu kasların güçlendirilmesine ve şekillendirilmesine yardımcı olarak onları daha belirgin hale getirebilirler.

2. Kalori yakımı

Diğer direnç egzersizleri gibi mekik de kalori yakar. Ancak mekik sırasında harcanan kalori, koşma veya bisiklete binme gibi kardiyovasküler egzersizlerle karşılaştırıldığında nispeten düşüktür. Göbek yağını kaybetmek için kalori açığı oluşturmanız gerekir; bunu en iyi şekilde diyet ve kardiyo egzersizlerinin birleşimiyle başarabilirsiniz.

Göbek yağını yakmak için en iyi egzersizler

Mekiklere ihtiyaç duymadan karın yağlarınızı eritmenize yardımcı olacak etkili egzersizler var. Uzman, bu egzersizlerin tüm vücut hareketlerine ve merkez bölge hareketlerine odaklanarak kalori yakmanıza ve karın kaslarınızı güçlendirmenize yardımcı olduğunu söylüyor.

1. Tahta

  • Elleriniz doğrudan omuzlarınızın altında ve vücudunuz baştan topuklarınıza kadar düz bir çizgide olacak şekilde şınav pozisyonu alarak başlayın.
  • Merkez kaslarınızı çalıştırın ve bu pozisyonu koruyun, sırtınızı düz tutun ve sarkma veya bükülmeden kaçının.
  • Plank’ı mümkün olduğu kadar uzun süre tutmayı hedefleyin, güç kazandıkça sürenizi yavaş yavaş artırın.

Plank, çekirdek kaslarınızı çalıştıran, karın kaslarınızı güçlendirmeye ve şekillendirmeye yardımcı olan izometrik bir egzersizdir .

belly fat woman
Dağcılar göbek yağlarını eritmek için yapılan egzersizlerden biridir. Resim izniyle: Adobe Stock

2. Dağcılar

  • Elleriniz omuzlarınızın altında ve vücudunuz düz olacak şekilde şınav pozisyonuna başlayın.
  • Şınav pozisyonundayken sanki yerinde koşuyormuş gibi dizlerinizi göğsünüze doğru dönüşümlü olarak getirin.
  • Sabit bir tempoyu korurken merkez bölgenizi sıkı tuttuğunuzdan emin olun.

Dağ tırmanışı, kalp atış hızınızı artıran, kalori yakan ve çekirdek kaslarınızı çalıştıran dinamik bir egzersizdir.

3. Bisiklet egzersizi

  • Elleriniz başınızın arkasında, dirsekleriniz dışarı bakacak şekilde sırt üstü yatın.
  • Ayaklarınızı, başınızı ve omuzlarınızı yerden kaldırın.
  • Sağ dirseğinizi sol dizinize doğru yaklaştırırken sağ bacağınızı uzatın.
  • Daha sonra sol bacağınızı düz bir şekilde uzatırken sol dirseğinizi sağ dizinize doğru getirin.
  • Bu pedal çevirme hareketine devam ederken merkez bölgenizi devreye sokun.

Bisiklet egzersizi oblik kasları ve rektus abdominisini hedef alarak belinizin inceltilmesine yardımcı olur.

4. Bacak kaldırma

  • Kollarınız yanlarınızda ve bacaklarınız düz olacak şekilde sırt üstü yatın.
  • Bacaklarınızı düz tutarak yere dik olana kadar kaldırın.
  • Bacaklarınızı yere değdirmeden yavaşça geriye doğru indirin.
  • Hareket boyunca kontrolü elinizde tutabilmek için merkez bölgenizi devreye sokun.

Bacak kaldırma hareketleri alt karın kaslarını çalıştırır ve merkez bölgenizin alt kısmını güçlendirmeye yardımcı olur.

5. Rus kıvrımları

  • Ayaklarınız düz ve dizleriniz bükük olacak şekilde yere oturun.
  • Sırtınızı düz tutarak hafifçe geriye yaslanın ve ayaklarınızı yerden kaldırın. Bunu yaparken oturma kemikleriniz üzerinde denge kurun.
  • Ellerinizi göğsünüzün hemen önünde birleştirin veya sağlık topu veya ağırlığı tutabilirsiniz.
  • Gövdenizi sağa çevirin, ellerinizi sağ kalçanızın yanına getirin.
  • Ortaya dönün ve sola dönün.
  • Taraf değiştirmeye devam edin.

Rus bükümleri eğik kasları çalıştırmak ve çekirdek stabilitesini arttırmak için iyidir.

Göbek yağını kaybetmek aynı zamanda sağlıklı bir diyete ve genel kalori dengesine de bağlıdır. Bu egzersizleri çok yönlü bir fitness rutinine dahil edebilir ve hedeflerinize ulaşmak için bunları dengeli bir beslenmeyle birleştirebilirsiniz. Ayrıca tutarlı kalın ve en iyi sonuçları elde etmek için egzersizlerinizin yoğunluğunu kademeli olarak artırın.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

SON DAKİKA HABERLERİ

300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.