DOLAR 31,0270 0.05%
EURO 33,7094 0.33%
ALTIN 2.021,780,19
BITCOIN 1599446-0,82%
İstanbul

AÇIK

06:21

İMSAK'A KALAN SÜRE

Apple pazarlama aracı olarak kendi ölümlülüğümüzü kullanmaya devam ediyor

Apple pazarlama aracı olarak kendi ölümlülüğümüzü kullanmaya devam ediyor

ABONE OL
Eylül 19, 2023 07:10
Apple pazarlama aracı olarak kendi ölümlülüğümüzü kullanmaya devam ediyor
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Son yıllarda, Apple’ın sunumları yeni bir tür mesajlaşmayı öne çıkarmaya başladı: Apple Watch olmadan bir ayı tarafından parçalanabilir , batan bir arabanın içinde boğulabilir , çöp sıkıştırıcısında sıkışıp kalabilir ve hatta düştükten sonra hipotermiye yenik düşebilirsiniz. buzlu bir göl.

Bu felaketler her zaman bir Apple Watch’un varlığıyla önlenmiştir. Ancak bu yıl Apple’ın mesajları yeniden değişmeye başladı: Sizi olası ölümden kurtarabilecek yalnızca Apple Watch değil, aynı zamanda iPhone’dur.

Apple’ın iPhone 15 vitrininde şirket, hem Apple Watch’un hem de iPhone’un hayat kurtarma potansiyelini bir araya getiren bir reklamla açılış yaptı . Videoda, doğum günlerini arkadaşlarıyla ve aileleriyle kutlayan, mumları üfleyen ve tabii ki iPhone’larında “doğum günün kutlu olsun” dileklerini alan insanlar tasvir ediliyordu.

Reklam ana oyuncularını tanıttıkça ekranın alt kısmındaki başlıklar silinmeye başladı; örneğin şöyle diyordu: “Apple Watch ona düşük kalp atış hızı bildirdi. Hastaneye gittim ve hayati önem taşıyan kalp pili ameliyatı geçirdim.” Bir sonraki rapor, kar fırtınasında mahsur kalan bir kişinin iPhone’un Acil SOS özelliğini kullanarak kurtarıldığını anlatırken, bir diğeri hamile bir kadının Apple Watch’unun yüksek kalp atış hızı tespit etmesi üzerine acil doğum için hastaneye kaldırıldığını söyledi.

Bunlar , arabanızın devrilmesi veya bir dağın  tepesinde mahsur kalmanız durumunda iPhone 14’ün sizi nasıl kurtarabileceğini gösteren Apple’ın son reklamlarının ardından geliyor .

Reklamlar tamamen yanlış değil: İnsanların iPhone’ları veya saatleri sayesinde kurtarıldığına dair düzinelerce gerçek hayat raporu var . Şirket, 2016 yılında Acil SOS’u Apple Watch’a sunduktan sonra düşme algılama, elektrokardiyogram ve hatta kan oksijen sensörünü ekledi. Geçen yıl Apple, Apple Watch ve iPhone 14 için, bir araba kazası geçirdiğinizi ( veya sadece çılgın bir hız trenine bindiğinizi ) algıladığında acil servisleri otomatik olarak uyaran yeni bir Çarpışma Algılama özelliğini duyurdu. Geçtiğimiz yıl Apple, iPhone’lara, hücresel bağlantı olmadığında kullanıcıların uydu üzerinden acil servislerle iletişim kurmasını sağlayan bir özellik ekledi.

Bileğinizdeki fitness takibi ve bağlantı özelliği artık Apple Watch’un rekabette öne çıkmasına yardımcı olmuyor

Bunlar yadsınamaz derecede harika özellikler, ancak Apple’ın bunların reklamını yapma yaklaşımının bizi rahatsız etme eğiliminde olmasının bir nedeni var: Kendi ölümümüz endişesini kullanarak bize bir ürün satıyorlar – bir Apple cihazı satın alın ya da hayatınızı riske atın. Bunlar umuttan çok korkuyu temsil eden reklamlar ve Apple’ın cihazları hakkında yayınladığı reklamlarla tam bir tezat oluşturuyorlar. İki yıl önceki bir saat reklamı, insanların kondisyonlarını geliştirmek için Apple Watch’larını mutlu bir şekilde kullandıklarını gösteriyor; Erken izleme reklamı, insanların cihazı sevdikleriyle bağlantı kurmak için kullandığını gösteriyor .

Bu farklı yaklaşımın bir nedeni olabilir. Fitness takibi ve bileğinizdeki bağlantı gibi özellikler artık Apple Watch’un rekabette öne çıkmasına yardımcı olmuyor.

Samsung’un Galaxy Watch 6 ve Google’ın Pixel Watch’u gibi rakipler, sağlık izleme sensörleri açısından Apple Watch’u yakaladı ancak hâlâ Çarpışma Tespiti’ni eklemediler. Aynı şey iPhone için de geçerli. Apple yalnızca USB-C ve periskop kameraları eklemiş olabilir, ancak Android telefonlarda hala uydu bağlantısı yok (gerçi muhtemelen yakında gelecek ). Sadece bu değil, uydu bağlantısı, Yol Yardımı ve Çarpışma Tespiti gibi yeni güvenlik özelliklerinin eklenmesi, Apple’ın yeni cihazlarını eski cihazlarından ayırmaya yardımcı oluyor ve potansiyel olarak kullanıcılara yükseltme yapmak için iyi bir neden sunuyor.

Salı günü Apple, Apple cihazlarımızı her zaman yanımızda bulundurmak istememizin bir başka nedenini daha açıkladı: Yol Yardımı . iPhone 14 ve sonraki sürümlerle uyumlu olan hizmet, arabanızın ıssız bir yerde arızalanması durumunda AAA ile uydu aracılığıyla iletişime geçmenize olanak tanıyor. Her ne kadar Apple, Yol Yardımı’nı kullanmanız gerekebilecek bir felaket senaryosu sunmasa da, yakın zamanda bir reklamda böyle bir senaryonun tasvir edildiğini görürsek şaşırmam.

Bu güvenlik özelliklerinin Apple için de para kazandırma potansiyeli var. Apple’ın hizmet sektörü, Apple Music, TV Plus, iCloud Plus ve paket halinde sunulan Apple One hizmetinin 1 milyarı aşkın ücretli abonesi sayesinde geçen çeyrekte rekor gelir elde etti. Yakında bu hizmet listesi Apple’ın uydu bağlantısını ve Yol Yardımı özelliklerini de içerecek, çünkü şirketin uydu hizmeti yalnızca iPhone 14 kullanıcılarına iki yıl boyunca ücretsiz olarak sunuluyor ve aynı promosyonu iPhone 15’te Yol Yardımı için de sunuyor.

Gelecek yıl iPhone 14 kullanıcıları için sona erecek olan bu deneme süresi sonrasında Apple’ın kullanıcılara ne kadar ödeme yapacağını hâlâ bilmiyoruz. Ancak Apple, bir müşterisi olduğunda bu cihazları bırakmayacağından emin görünüyor. Apple CEO’su Tim Cook, saat ve iPhone hakkında konuşurken “Onlar her zaman bizimle birlikteler” dedi. “Ve eğer ikisini de evde bırakmış olsaydın, bahse girerim geri dönüp onu alırdın.” Hayatınız buna bağlı olduğunda kim istemez ki?

İlgili:

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

SON DAKİKA HABERLERİ

300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.