DOLAR 32,8248 0.04%
EURO 35,2439 -0.18%
ALTIN 2.451,13-1,53
BITCOIN 21107460,19%
İstanbul
27°

AÇIK

03:24

İMSAK'A KALAN SÜRE

Dünyanın dört bir yanındaki haber odaları, önyargı ve doğrulukla ilgili endişelere rağmen işi optimize etmek için yapay zekayı kullanıyor
  • Star Türk Haber
  • Teknoloji Haberleri
  • Dünyanın dört bir yanındaki haber odaları, önyargı ve doğrulukla ilgili endişelere rağmen işi optimize etmek için yapay zekayı kullanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki haber odaları, önyargı ve doğrulukla ilgili endişelere rağmen işi optimize etmek için yapay zekayı kullanıyor

ABONE OL
Ekim 1, 2023 08:10
Dünyanın dört bir yanındaki haber odaları, önyargı ve doğrulukla ilgili endişelere rağmen işi optimize etmek için yapay zekayı kullanıyor
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Üretken yapay zekanın gelişi, yapay zekanın gazetecilik de dahil olmak üzere farklı alanlarda kullanımını hızlandırdı. Yapay zeka en çok gazetecilikte işler ters gittiğinde görünür. Bazı haber odaları , hatalar veya rahatsız edici önerilerle dolu yapay zeka makaleleri yayınladı . Ucuza gazetecilerin yerini almak için yapay zekanın kullanılacağına dair yaygın bir endişe var. Ancak yeni bir küresel anket, gazeteciler bunun sonuçları konusunda endişe ederken bile yapay zekanın iş dünyasına nasıl girdiğini gösteriyor; üstelik yapay zeka sadece makale yazmayı içermiyor. 

Rapor, Londra Ekonomi ve Siyaset Bilimi Okulu’nun gazetecilik düşünce kuruluşu Polis’in bir girişimi olan JournalismAI tarafından bu hafta yayınlandı. Google Haber Girişimi tarafından desteklenmektedir.

“Değişim Yaratmak: Haber kuruluşlarının yapay zeka ile neler yaptığına ilişkin küresel bir araştırma”, “46 ülkedeki 105 küçük ve büyük haber odasından 120’den fazla editör, gazeteci, teknoloji ve medya üreticisinin” bakış açısını içeriyor. JournalismAI, anketin tüm küresel sektörü temsil ettiğini iddia etmiyor ancak medya pazarının bu yeni teknolojileri nasıl kullandığına dair bir ipucu veriyor. 

Ankete katılanların yüzde 75’inden fazlası haber sürecinin bir yerinde yapay zeka araçlarını kullandı

Ankete katılanların yüzde 75’inden fazlası haber toplama, üretim ve dağıtım zincirinin bir yerinde yapay zekayı kullandı. Yarıdan fazlası, onu kullanmanın bir nedeni olarak artan verimlilik ve gelişmiş üretkenlikten bahsetti; ideal olarak yapay zeka, monoton ve tekrarlanan görevleri otomatikleştirebilir. 

Katılımcıların yaklaşık üçte biri yapay zeka teknolojilerinin daha geniş bir kitleye ulaşmalarına, okuyucu deneyimlerini kişiselleştirmelerine ve izleyici etkileşimini artırmalarına yardımcı olacağını umduklarını söyledi. 

Aynı zamanda, ankete katılanların yüzde 60’ından fazlası, editoryal kalite ve gazeteciliğin doğruluk, adalet ve şeffaflık gibi diğer yönleri açısından yapay zeka entegrasyonunun etik sonuçları konusunda endişeliydi . Genel olarak haber merkezleri, yapay zeka sistemlerinin önyargı ve yanlışlık gibi potansiyel zararlarını azaltmak için insan müdahalesini hayati önemde görmeye devam ediyor. Katılımcılar, yapay zeka teknolojilerinin önyargılı haber kapsamını ve dışlanmış grupların yanlış beyanını daha da kötüleştirebileceğinden endişe duysa da, çok az kuruluş herhangi bir potansiyel çözüme dair sağlam örnekler sundu.

Rapor, yapay zekanın Küresel Güney’deki haber merkezleri için belirli tuzaklara sahip olduğunu söylüyor. Yapay zeka araçlarının çoğu İngilizceye (çok özel aksanlarla) odaklanılarak geliştirildi. Fonlar ve kaynaklar genellikle birkaç ülkede yoğunlaşıyor ve farklı siyasi gerçeklikler insanların yapay zekaya olan güvenini etkileyebilir. 

Bununla birlikte anket, haber merkezlerinin yüzde 90’ının haber üretiminde, yüzde 80’inin haber dağıtımında ve yüzde 75’inin haber toplamada bir çeşit yapay zeka kullandığını ortaya çıkardı. Haber toplama görevleri arasında otomatik transkripsiyon ve çeviri, resimlerden metin çıkarma ve web’i kazıma veya otomatik özetleme araçlarını kullanma yer alıyor. Haber üretimi, makalelerin diğer dillere çevrilmesini, redaksiyonun yapılmasını, manşetlerin yazılmasını veya makalelerin tamamının yazılmasını içerebilir. Dağıtım, yapay zeka odaklı arama motoru optimizasyonunun yanı sıra içeriğin belirli bir hedef kitleye göre uyarlanması gibi şeyleri de içerir.

Burada ölçek açısından bazı büyük farklılıklar var: Bir makalenin yapay zeka ile yazım denetimi yapmak ve tamamen yeni bir makale oluşturmak için yapay zekayı kullanmak, örneğin yapay zeka araçlarına çok farklı bir kontrol düzeyi devretmek. Rapor, her bir özel görev için bu teknolojiyi kaç haber odasının kullandığını belirtmiyor, ancak haber dağıtımının en geniş kullanım senaryolarına sahip olduğundan ve haber odasında yapay zekadan en çok etkilenen alan olarak en sık bahsedildiğinden bahsediyor.  

Katılımcıların çoğunluğu yapay zeka araçlarını benimsemenin sonuçlarından endişe duysa da yalnızca yaklaşık üçte biri kuruluşlarının bir yapay zeka stratejisine sahip olduğunu veya şu anda bir strateji geliştirmekte olduğunu söyledi.

Google gibi teknoloji şirketleri, yeni etik ve yasal kaygıları dile getirseler de, ana iş alanlarına yapay zeka araçları ekliyorlar. Birçok haber odası, Google’ın rakibi OpenAI’nin web tarama aracı olan GPTBot’un verilerini kullanmasını engelledi ve yazarlar, çalışmalarını yapay zekayı eğitmek için kullanmaları nedeniyle OpenAI ve Meta’ya dava açtı. Ancak haber ajansları, bu yılın başlarında OpenAI ile bir anlaşma imzalayan The Associated Press gibi yapay zeka şirketleriyle de anlaşmalar yaptı . 

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

SON DAKİKA HABERLERİ

300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.