Reuters’in haberine göre Vali Gavin Newsom , sürücüsüz araçlarda 10.000 poundun üzerinde insan refakatçi gerektirecek olan 316 sayılı Meclis Yasa Tasarısını veto etti . Tasarı eyalet yasa koyucuları arasında geniş destek gördü ve Teamsters ve diğer işçi örgütleri tarafından desteklendi. Şu anda,
Vali veto mesajında tasarının “ağır hizmet otonom araç teknolojisinin düzenlenmesi ve denetimi açısından gereksiz” olduğunu ve mevcut düzenleyici çerçevenin “yeterli” olduğunu ekledi.
Kaliforniya Motorlu Taşıtlar Dairesi’ne (DMV), eyaletteki otonom araçlar üzerinde düzenleme yetkisi verildi. Newsom, DMV’nin otonom araç güvenliğini sağlamaya yönelik yasalar yazmak için eyalet otoyol devriyesine, Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi’ne ve “ilgili deneyime sahip diğer kişilere” danıştığını yazıyor. DMV ayrıca, devletin genişletilmiş operasyona izin vermesinden sadece bir hafta sonra Cruise sürücüsüz bir taksinin bir itfaiye aracının çarpması gibi olaylara karışan robotaksileri de düzenliyor .
Newsom, DMV’nin sürücüsüz araçlarla ilgili gelecekteki yasaların hazırlanmasına yardımcı olmak için “ilgili paydaşların” görüşlerini aradığını yazdı. Bakanlık, “konu uzmanları ve diğer paydaşlarla” “şeffaf, kamuya açık” kurallar koymanın ardından kamuoyunun yorumunu arayacağını da sözlerine ekledi.
Tasarı, Kaliforniyalı milletvekilleri arasında ezici bir destek gördü ; 11 Eylül’de 36 eyalet senatörü yasayı onaylarken sadece iki senatör tedbiri reddetti ve eyalet meclis üyeleri de yasayı 31 Mayıs’ta 69’a karşı 4’e kadar onayladı.
Teamsters başkanı Sean O’Brien, yasa tasarısının “işleri ve toplulukları” kurtaracağını ve tasarıyı veto etmenin “bu tehlikeli teçhizatların yola koyulması için yeşil ışık” vereceğini yazdı .
Teamsters sendikası vetodan önce 1 Haziran’da eyalet meclisini tedbiri kabul ettiği için övdü ve bunun gerekli olduğunu çünkü DMV’nin muhtemelen 2024 yılına kadar Kaliforniya yollarında 10.000 poundun üzerindeki kamyonların kullanılmasına izin verecek kuralları düşündüğünü söyledi. Sendika dün Newsom’a çağrıda bulundu . tasarıyı geçirmek için 14 Ekim’e kadar vakti olduğunu belirtti. Newsom bunu aynı gün reddetti.
Newsom veto mesajında, “Yönetimim uzun süredir teknolojinin işin geleceği üzerindeki etkisiyle ilgileniyor” diye yazdı ve daha sonra Çalışma ve İşgücü Bakanlığı’ndan paydaşlarla birlikte çalışarak hasarı kendi kendine hafifletmenin yollarını önermesini isteyeceğini yazdı. kamyon şoförlüğü iş sahibi olabilir.