DOLAR 28,9176 0.05%
EURO 31,2777 -0.6%
ALTIN 1.887,21-1,90
BITCOIN 11919443,90%
İstanbul

HAFİF YAĞMUR

02:00

YATSI'YA KALAN SÜRE

Meta Quest 3’ün (geliştiricilerin) oyunu değiştirmesine izin verecek beş yol

Meta Quest 3’ün (geliştiricilerin) oyunu değiştirmesine izin verecek beş yol

ABONE OL
Ekim 1, 2023 08:10
Meta Quest 3’ün (geliştiricilerin) oyunu değiştirmesine izin verecek beş yol
0

BEĞENDİM

ABONE OL

Çarşamba günü Meta, 499 dolarlık Meta Quest 3 kulaklığının yanında bariz bir harika uygulama duyurmadı ; tabii birlikte verilen Asgard’s Wrath 2 veya VR’de Xbox Cloud Gaming’i saymazsanız .

Ancak şirketin Meta Connect açılış konuşmasını ve geliştirici oturumunu yakından izlediyseniz şirketin, geliştiricilerin yeni nesil taşınabilir kulaklık oyunu oluşturmasına yardımcı olabilecek bir dizi ilgi çekici iyileştirmeyi ortaya çıkardığını göreceksiniz.

Grafikler — ne kadar ilerlediğimize bakın

Bu bariz olanıdır, ancak aynı oyunların Quest 3 ve Quest 2’de ne kadar daha iyi görünebileceğini görmek de şaşırtıcı. Bunun büyük bir kısmı, Snapdragon XR2 Gen 2’nin iki katına çıkan grafik gücü ve artırılmış CPU performansı sayesinde oluyor . ancak ek RAM, göz başına çözünürlük ve görüş alanı da var:

Resim: Meta

Bu hikayenin başında Red Matter 2’nin artan işleme çözünürlüğüne, dokularına ve dinamik gölgelerine göz atın . Aşağıda The Walking Dead: Saints & Sinners’ın benzer bir videosunu bulabilirsiniz .

Her iki oyunun da PS5 veya PC kalitesinde göründüğünü söylemiyorum ama Quest 2 versiyonlarını çamur gibi gösteriyorlar! Bu çok büyük bir sıçrama.

Yapay zeka bacakları

Öncelikle sanal Zuck’ın bacakları yoktu. Sonra sahte bacakları vardı . Daha sonra geçen ay Meta, Quest Home betasında avatar adımlarını atmaya başladı . Artık Meta, Hareket SDK’sının teorik olarak herhangi bir uygulama veya oyunda size üretken AI bacakları sunabileceğini ve geliştiricilerin isterse makine öğrenimini kullanarak bunları oluşturabileceğini söylüyor.

Acaba bu teknolojinin… bacakları var mı? Resim: Meta; GIF Sean Hollister / The Verge

Teknik olarak kulaklık ve kumandalar yalnızca vücudunuzun üst kısmını takip ediyor ancak Meta, bunu anlamak için “yürümek, koşmak, zıplamak, pinpon oynamak gibi gerçek eylemler gerçekleştiren, insanlardan oluşan büyük veri kümeleri üzerinde eğitilmiş makine öğrenimi modellerini” kullanıyor. bacaklarının olabileceği yerde. Meta’dan Rangaprabhu Parthasarathy, “Vücut ağırlık merkezini koruduğunda bacaklar gerçek bir vücudun hareket ettiği gibi hareket eder” diyor.

Resim: Meta

Onlara yardım et

Meta, yıllar içinde çok sayıda el takip şirketi satın aldı ve 2023’te, tüm birleşme ve satın almalar ve Ar-Ge nihayet meyvesini veriyor olabilir: sanal nesnelere doğrudan “dokunmak” tan , daha hızlı el takibine , düşük gecikmeli, Düşük güç özelliği tespiti ve takibi artık birkaç ay içinde doğrudan Qualcomm çipine entegre ediliyor .

Parthasarathy, hızlı el hareketlerinin “algılanan gecikme süresinde” yüzde 75’lik bir iyileşme olduğunu belirterek, “Artık en zorlu fitness deneyimlerinde bile ellerinizi kullanabilirsiniz” diyor.

Resim: Meta

Şaşırtıcı bir şekilde geliştiriciler, ellerinizi ve kumandalarınızı aynı anda kullanmanıza olanak tanıyan oyunlar ve uygulamalar da geliştirebilirler; kapatmanıza gerek yoktur. Artık Meta multimodal girişi desteklediği için Parthasarathy, “Bir elinizle kontrol cihazını kullanırken diğer elinizle hareket edebilir veya bir kontrol cihazını tutarken parmaklarınızla düğmelere basabilirsiniz” diyor:

Resim: Meta

Ayrıca bunların algılanması için ellerinizle büyük süpürme hareketleri yapmanıza da gerek yok; geliştiriciler artık tüm elin hareket ettirilmesini gerektirmeyen “mikro silme” ve dokunma gibi mikro hareketleri programlayabiliyor. Yukarıdaki örnekte, sağda, kişi ışınlanmak istediği yeri hassas bir şekilde ayarlıyor. Bu, daha önce kolayca yapılabilmesi için bir analog çubuk veya dokunmatik yüzey gerektiren bir şeydi.

Ayna evreni

Bu günlerde pek çok kulaklık, odanızın bir çokgen ağıyla haritasını çıkararak çevrenizin dijital bir kopyasını oluşturmaya çalışıyor. Quest 3 bir istisna değildir:

Resim: Meta

Ancak düşük gecikmeli renkli geçişli kameraları aynı zamanda o ayna dünyasına sanal nesneler yerleştirmenize de olanak tanır, bunlar orada kalması gerekir. Meta CTO’su Andrew Bosworth, “Kulaklığınızı her taktığınızda, bıraktığınız yerde oluyorlar” diyor.

Arttırmalar. Muhtemelen hâlâ hangisinin gerçek, hangisinin dijital olduğunu anlayabilirsiniz, ancak konu bu değil.

Resim: Meta, RoadtoVR aracılığıyla

Gelecek yıl Quest 3’e gelecek olan ve geliştiricilerin oyunlarınızdan gerçek dünyadaki duvarlarınıza, raflarınıza ve diğer yüzeylerinize oturabilecek gerçek boyutlu eserler ve ödüller oluşturmasına olanak tanıyan bir özellik olan Augments’tan bahsediyor.

Nesneleri gerçek dünyadaki koordinatlara sabitlemek AR cihazları için yeni bir şey değil, ancak bu nesneler, kusurlu izleme nedeniyle etrafta dolaşırken sıklıkla sürüklenebiliyor. Meslektaşım Adi Robertson , Magic Leap 2 gibi gerçekten pahalı AR kulaklıklarından iyi bir sabitleme gördü , bu yüzden Meta’nın bu kaymayı 500 $’dan ortadan kaldırması oldukça güzel olacak.

Şirket ayrıca geliştiricilerin gerçek hayattaki odanızı biraz daha etkileşimli hale getirmesine olanak tanıyan iki yeni API (biri yakında) sunuyor. Mesh API, geliştiricilerin bu oda ağıyla etkileşime girmesine olanak tanır ve aşağıdaki örnekte bitkilerin yerden büyümesine olanak tanır.

Resim: Meta

Bu arada, yakında gelecek olan Depth API, Quest 3’ü sanal bir nesnenin veya karakterin gerçek dünyadaki bir mobilyanın arkasında olduğunu bilecek kadar akıllı hale getiriyor, böylece aradan geçip illüzyonu bozmuyorlar.

Resim: Meta

Çok yakından bakarsanız , mevcut Depth API’nin kapatma uygularken kenarlarının biraz bulanıklaştığını görebilirsiniz ve bu sandalye kadar net bir şekilde tanımlanmayan nesnelerle daha zor anlar yaşayabileceğini tahmin ediyorum, ancak olabilir Meta için ileriye doğru büyük bir adım olacak.

Daha az sürtünme için birlik entegrasyonu

Quest 3’ün bazı etkileşimlerinin kullanıma sunulmasına yardımcı olmak için Meta’da artık Unity’nin doğrudan geçiş veya elle izleme gibi özellikleri doğrudan oyun motoruna çekmesi için sürükle ve bırak “yapı taşları” bulunuyor.

Meta XR Simülatörü.

Resim: Meta

Şirket ayrıca, geçişli oyunların ve uygulamaların Quest kulaklıklarında nasıl görüneceğini önizlemek için bir uygulama da başlatıyor. Buna Meta XR Simülatörü denir.

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP

SON DAKİKA HABERLERİ

300x250r
300x250r

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.